Samochody i internet
Nowe badania przeprowadzone przez firmę J.D. Power and Associates wskazują, że coraz większa liczba dealerów wykorzystuje firmy zewnętrze, działajace w internecie do zwiększenia swojej sprzedaży. Po licznych problemach z jakimi borykały się firmy internetowe w ostatnich latach, internet zyskuje znaczącą rolę w sprzedaży samochodów, chociaż sposoby sprzedaży są już nieco inne niż pierwotnie zakładano.
Jeżeli na początku firmy te próbowały w wielu wypadkach prowadzić sprzedaż bezpośrednio przez siebie, nabywając wcześniej samochody od dealerów, to dzisiaj sprzedaje się po prostu przekierowania na stronę dealerów. Dwie trzecie dealerów amerykańskich deklaruje korzystanie z usług firm trzecich, chociaż 90% z nich posiada własne strony internetowe generujące duży ruch i większą sprzedaż. Jeżeli 20% wszystkich odwiedzin na stronach dealerskich kończy się podpisaniem kontraktu, w przypadku przekierowania z innego serwera udział ten stanowi 13%. Pomimo konieczności większych nakładów pracy związanych z pozyskaniem klienta przekierowanego z innego serwisu, dealerzy wciąż chętnie wykorzystują każdą nadarzającą się okazję.