Rewolucyjna technologia Toyoty. Auta będą dużo tańsze?

W zeszłym miesiącu Volkswagen pierwszy raz w historii wyprzedził Toyotę w klasyfikacji największych producentów pojazdów na świecie.

W okresie od stycznia do końca czerwca bieżącego roku japoński koncern sprzedał 5,02 mln pojazdów, co w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku stanowi spadek o 1,5 proc.

Wcześniej przedstawiciele Volkswagena poinformowali że do końca czerwca salony marek należących do niemieckiego giganta opuściło już 5,04 mln aut.

Japończycy nie zamierzają jednak oddać pozycji lidera bez walki. W fabrykach Toyoty na całym świecie trwa właśnie wdrażanie nowej, modułowej technologii TNGA (Toyota New Global Architecture), która pozwoli zdecydowanie obniżyć koszty produkcji pojazdów.

Reklama

Plany japońskiego giganta przewidują, że w najbliższych pięciu latach paleta oferowanych modeli zostanie gruntowne odświeżona. Większość z nich powstanie właśnie w oparciu o nową platformę TNGA.

Wypada podkreślić, że opracowana przez Toyotę technologia budowy aut obejmuje nie tylko zestandaryzowane płyty podłogowe i jednostki, ale zakłada również standaryzację zakładów produkcyjnych i linii montażowych! Dzięki temu przenoszenie produkcji danego modelu z jednej fabryki do drugiej będzie zdecydowanie prostsze i szybsze. Zdaniem Toyoty przygotowanie linii produkcyjnej jednego modelu ma być aż o 50 proc. tańsze niż w 2008 roku, zanim Japończycy rozpoczęli pracę nad koncepcją platformy TNGA.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy