Renault i Nissan razem w Brazylii

Louis Schweitzer - Prezes-Dyrektor Generalny Renault i Carlos Ghosn - Prezes i CEO Nissana, otworzyli, 20 grudnia 2001 r., nową fabrykę samochodów dostawczych, wybudowaną w ramach kompleksu produkcyjnego Renault w Sao Jose dos Pinhais, w stanie Parana (Brazylia). Jest to pierwszy, wspólny zakład produkcyjny Sojuszu Renault-Nissan. Jego otwarcie oznacza wejście Nissana na rynek brazylijski jako lokalnego konstruktora i pozwala Renault sfinalizować swój plan inwestycji produkcyjnych w tym rejonie.

Louis Schweitzer - Prezes-Dyrektor Generalny Renault i Carlos Ghosn - Prezes i CEO Nissana, otworzyli, 20 grudnia 2001 r., nową fabrykę samochodów dostawczych, wybudowaną w ramach kompleksu produkcyjnego Renault w Sao Jose dos Pinhais, w stanie Parana (Brazylia). Jest to pierwszy, wspólny zakład produkcyjny Sojuszu Renault-Nissan. Jego otwarcie oznacza wejście Nissana na rynek brazylijski jako lokalnego konstruktora i pozwala Renault sfinalizować swój plan inwestycji produkcyjnych w tym rejonie.

W nowej fabryce będzie montowany Renault Master, a w maju 2002 rozpocznie się produkcja pick-up?a o nazwie Frontier 2002. Docelowo zakład ma opuszczać 40 000 samochodów dostawczych rocznie, natomiast w roku 2002 zostanie wyprodukowanych 8 200 pojazdów. Renault i Nissan zainwestowały w projekt 236 milionów USD.

Nowy zakład dołączył do listy wspólnych przedsięwzięć produkcyjnych, które zostały zainicjowane w ramach Sojuszu, wraz z rozpoczęciem montażu samochodów Renault w fabrykach Nissana w Meksyku (grudzień 2000) i zapowiedzią podjęcia produkcji przez Nissana, Renault i GM Europe, samochodu dostawczego marki Renault w zakładzie Nissana w Barcelonie (Hiszpania) w końcu 2002 r. Działania te uzupełniają rozwój handlowy obu konstruktorów na wielu rynkach i są zgodne ze strategią rentownego wzrostu koncernu Renault-Nissan, która zakłada, że firma mająca silniejszą pozycję na danym terenie ma wspierać swego partnera, przy zachowaniu odrębnej tożsamości obu marek. Zarówno Renault, jak i Nissan, uważają Brazylię, gdzie w roku 2000 sprzedano w sumie ponad 1,4 miliona samochodów wszystkich marek, za jeden z kluczowych rynków w rozwoju światowego przemysłu motoryzacyjnego.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nissan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy