Porównajmy skody...

Skoda, niegdyś, w czasach głębokiego PRL-u samochód marzeń tysiąca Polaków, później w okresie "odwilży" pojazd wyśmiewany i pogardzany za swoją siermiężność i prostotę. Dzisiaj Skoda zdecydowanie odcina się od tamtych czasów, choć nie rezygnuje z długoletnich tradycji. Samochody produkowane współcześnie przez Skodę powróciły do łask, tym razem jednak z zupełnie innych powodów. Auta wytwarzane przez należącego do koncernu Volkswagena producenta należą do grupy konstrukcji nowoczesnych, solidnych oraz atrakcyjnych pod względem designu.

Wśród mnogości wersji i odmian przebojami rynkowymi ostatnich miesięcy stały się modele w wersji kombi. Skoda produkuje ten typ pojazdu na bazie starszej nieco felicii oraz nowych: octavii i fabii. Nabywca ma więc możliwość wyboru pomiędzy samochodem większym i mniejszym, cały czas jednak spełniającym te same funkcje w miarę taniego i wszechstronnego auta rodzinnego.

Porównanie fabii kombi z octavią kombi ma wymiar czysto teoretyczny. Sam zakup bowiem zależy od tego do jakich celów przeznaczony zostanie samochód oraz od zasobności portfela nabywcy. Większe potrzeby to zarazem większa cena.

Reklama

Octavia kombi jest od fabii kombi o 289 mm dłuższa, 85 mm szersza i o 4 mm ... niższa. Fakty te istotnie wpływają na przestrzeń kokpitów obu samochodów. Także na wielkość bagażników, a więc elementów, które w przypadku pojazdów rodzinnych mają niebagatelne, o ile nie naczelne znaczenie. W octavii przestrzeń bagażowa wynosi standardowo 548 litrów (1512 po złożeniu oparć tylnych siedzeń), zaś w fabii odpowiednio 426 i 1225 litrów.

Oba samochody występują w trzech wersjach wyposażeniowych. Octavia w: LX, GLX i SLX, zaś fabia w: classic, comfort i elegance. Od tego do której z odmian przynależy pojazd uwarunkowana jest nie tylko jego cena, ale także wyposażenie seryjne. Generalnie jednak rzecz biorąc ani octavii, ani też fabii na niczym nie zbywa, zwłaszcza w wersjach najbogatszych. Nabywca może liczyć tutaj na takie udogodnienia jak: poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, wreszcie systemy ABS, EBD, ASR czy ESP.

Oczywiście ze względu na większe wymiary skoda octavia kombi przewyższa swoją mniejszą siostrę pod względem ładowności, może bowiem jednorazowo zabrać na pokład ciężar o wadze nawet 552 kg, gdy tymczasem fabia czyni to z ciężarem 500 kg.

Pod maską fabii może znaleźć się jedna z sześciu proponowanych przez producenta jednostek napędowych. Cztery z nich to "benzyniaki", dwa to "ropniaki". Trzy wersje silnika benzynowego o pojemności 1,4 litra dysponują odpowiednio mocą: 68, 75 i 101 KM, jednostka o pojemności 2,0 wykazuje maksymalną moc 115 KM. Silnik diesla 1,9 SDI posiada moc 64 KM, zaś 1,9 TDI-PD moc 101 KM.

Octavia kombi napędzana jest pięcioma rodzajami silników (trzy benzynowe i dwa diesle). Jednostki napędowe o pojemności skokowej 1.6, 2,0 i 1.8 turbo 20V wykazują odpowiednio moc: 100, 115 i 150 KM, zaś diesel 1.9 TDI moc 90 i 110 KM.

Co do designu obu opisywanych powyżej kombi zdania są podzielone. Fabia to konstrukcja nowsza, a co za tym idzie oferująca bardziej nowoczesną linię stylizacyjną. Octavia, jako większa i funkcjonująca na rynku od kilku już lat proponuje bardziej "dostojną" stylistykę. O tym jednak co się komu bardziej podoba decyduje indywidualny gust, a nie opinie najbardziej nawet zorientowanych w temacie fachowców od designu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: porównania | Auta | Pojazd | samochody | Skoda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy