Piotr Pawlak, Ford Polska: "Sprostać wyzwaniom naszych czasów"
Kiedy we wrześniu 2020 roku obejmował fotel prezesa i dyrektora zarządzającego Ford Polska, Piotr Pawlak wyznaczył sobie ambitne, ale realne cele. Szybka transformacja marki ze spalinowej na zeroemisyjną to nie tylko wymóg administracyjny, ale także wyzwanie, jakie branża motoryzacyjna podjęła w celu ochrony środowiska.
- Czasy są trudne, ale Ford Polska radzi sobie w nich bardzo dobrze - mówi Interii Piotr Pawlak, po półrocznym zarządzaniu polskim oddziałem globalnego koncernu. - W pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku utrzymaliśmy pozycję lidera w segmencie aut dostawczych, a także wzmocniliśmy naszą pozycję wśród nabywców samochodów osobowych.
Najważniejsze zadanie, jakie stoi przed nowym prezesem to szybka elektryfikacja marki. - Wprowadzamy nowe modele hybrydowe, a także w pełni elektrycznego SUVa Mustanga Mach-E, czyli realizujemy program elektryfikacji marki - wyjaśnia dyrektor Piotr Pawlak.
Mając w perspektywie konwersje marki, Ford nie zapomina o swoich korzeniach. - Amerykańska motoryzacja zbudowana została na emocjach, dlatego nie dziwi, że europejscy klienci wciąż kochają wielkie silniki V8 - dodaje prezes Pawlak. - Kultywując naszą tradycję patrzymy w przyszłość, która dzisiaj wydaje się bardzo elektryzująca.
Zapraszamy do obejrzenia rozmowy z szefem polskiego przedstawicielstwa Forda.
MW
Kliknij na następną stronę. Tam zobaczysz nieco mniej formalne pytania i odpowiedzi.