Nowe silniki i wyposażenie w samochodach Skody
Skoda wprowadza poważna zmiany w swoich samochodach. Pojawiają się nowe silniki, wycofywane są stare, poszerza się lista wyposażenia w systemy infotainmnet i bezpieczeństwa.
Od początku czerwca wszystkie modele Skody, począwszy od Citigo, a na Superbie skończywszy, oferowane będą ze spełniającymi normę Euro 6 silnikami benzynowymi serii EA 211 oraz wysokoprężnymi TDI serii EA 888 wyposażonymi w układ start&stop oraz system odzyskiwania energii podczas hamowania.
Największe zmiany dotknęły Rapida i Yeti. Rapid (również Spaceback) otrzyma nowe silniki 1.2 TSI o mocy 90 i 110 KM oraz 1.4 TSI o mocy 125 KM. Wycofane zostaną poprzednie jednostki 1.2 TSI i 1.4 TSI (serii EA111, mimo identycznej pojemności są to całkowicie inne silniki, mają np. zupełnie inną głowicę, rozrząd itp) oraz wolnossący silnik 1.2 MPI. Nowe są również silniki wysokoprężne 1.4 TDI o mocy 90 KM (trzycylindrowy) oraz 1.6 TDI o mocy 116 KM (czterocylindrowy).
Podobne zmiany nastąpią w Yeti. Model ten również otrzyma nowe jednostki 1.2 TSI (wyłącznie 110 KM) i 1.4 TSI (150 KM). Nowe silniki wysokoprężne to 2.0 TDI (110 i 150 KM). Z oferty zostanie wycofany silnik 2.0 o mocy 170 KM.
Nowością w gamie Octavii jest wersja RS 230, dzięki której model ten jest dostępny z jednostkami o mocach od 86 (1.2 TSI) do 230 KM. Ponadto delikatnie podniesiono moce silników 1.4 i 1.2 (w mocniejszej wersji). Oferta diesli obejmuje silniki 1.6 (90 i 110 KM) oraz 2.0 TDI o mocy 150 i 184 KM.
Nie ma zmian w wersjach silnikowych Citigo, model ten nadal jest dostępny z silnikami (EA 211) trzycylindrowymi o mocy 60 lub 75 KM i pojemności 1 l. Zmian w gamie silnikowej nie ma również w przypadku Fabii. Od rynkowego debiutu wszystkie jednostki w tym modelu (3- i 4-cylindrowe benzynowe oraz trzycylindrowe Diesle) spełniają normę Euro 6.
Zmiany silnikowe to nie wszystko. Poszczególne modele otrzymają szeroki wachlarz dostępnych systemów infotainment opartych na volskwagenowskim systemie Modular Infotainment Matrix. W Superbie pojawi się połączenie z internetem w technologii LTE, pokładowe WiFi oraz dostępne będą aplikacje łączące samochód ze smartfonem. To ostatnio rozwiązanie będzie dostępne również w Octavii, Rapidzie i Yeti. W Octavii dostępny będzie system Bolero i Amudsen z większym ekranem (6,5 cala zamiast 5,8). Nawigację Columbus w Octavii będzie można zaprogramować używając aplikacji na telefon. Z kolei fabryczna nawigacja Amudsen po raz pierwszy pojawi się w Fabii.
Nowością w Octavii Scout jest znany z Yeti tryb offroad. M.in. ograniczenia on działanie ESP i ASR oraz ułatwia utrzymanie niewielkiej prędkości podczas stromych zjazdów.
Znacznie poszerzono listę opcjonalnego wyposażenia Rapida. Nowością jest system bezkluczykowego dostępu, czujnik zmierzchu, czujniki parkowania z przodu, system stabilizujący przyczepę, hamulec pokolizyjny oraz system automatycznego hamowania po wykryciu zagrożenia kolizją.
Wszystkie nowości pojawią się w samochodach Skody w czerwcu.