Niemieckie najlepsze?!
Tradycyjnie pod koniec każdego roku niemiecki tygodnik "Bild am Sonntag" organizuje plebiscyt o złotą kierownicę. W ubiegłym roku odbyła się jubileuszowa, 30 edycja tego konkursu. Tytułem uhonorowano w sumie sześć samochodów różnych klas.
W jury konkursu "2005 Golden Steering Wheel" zasiadają niemieccy samochodowi eksperci, gwiazdy rozrywki, aktorzy i piosenkarze oraz kierowcy sportowi.
W ostatniej edycji plebiscytu duży sukces odniósł Fiat Grande Punto, który jako jedyny samochód nie niemiecki zwyciężył w swojej kategorii samochodów małych. Okazał się lepszy od Volkswagena Foxa, Renault Clio, Toyoty Yaris i Peugeota 107.
We wszystkich pozostałych kategoriach sukcesy święciły auta niemieckie. W klasie samochodów kompaktowych (chociaż jesto to raczej klasa niższa średnia) zwyciężył Volkswagen Passat. Wśród pojazdów luksusowych najlepszy okazał się Mercedes klasy S. Klasę pojazdów sportowych wygrało Porsche Carrera GT, Vanów - Opel Zafira, a SUV-ów - Audi Q7.
Cóż, taka już specyfika testów, porównań i plebiscytów organizowanych przez naszych zachodnich sąsiadów...
Wyniki "2005 Golden Steering Wheel":
Samochody małe: Fiat Grande Punto, Renault Clio, Toyota Yaris
Samochody kompaktowe: VW Passat, BMW 3, Seat Leon
Klasa wyższa: Mercedes klasy S, Bentley Continental Flying Spur, Lexus GS 430
Supersportowe: Porsche Carrera GT, BMW M6, Lamborghini Gallardo
SUVy: Audi Q7, Mercedes klasy M, Jeep Grand Cherokee
VANy: Opel Zafira, Mercedes klasy B, VW Golf Plus