Najcenniejsza marka z Japonii to...

Toyota po raz siódmy z rzędu została najcenniejszą globalną marką wywodzącą się z Japonii w zestawieniu Japan’s Best Global Brands.

Raport jest publikowany przez firmę Interbrand od siedmiu lat. Motoryzacyjny gigant zajmuje pozycję lidera nieprzerwanie od początku istnienia zestawienia.

Szacowana wartość marki Toyota wzrosła o 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wynosi teraz 42 mld 392 mln dolarów. To dwa razy więcej niż w przypadku zajmującej 2. miejsce Hondy (21,7 mld dolarów). Na trzecim miejscu ulokowała się firma Canon (11,7 mld dolarów). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze: Sony (8,1 mld dolarów) i kolejna z motoryzacyjnych marek - Nissan - wyceniony na 7,6 mld dolarów.

Reklama

Globalna sprzedaż samochodów Toyoty wzrosła w 2014 roku o 2,2 proc. Na rynku europejskim firma zanotowała wzrost o 4,6 proc. Firma konsekwentnie inwestuje w rynek samochodów hybrydowych. Do października 2014 roku Toyota sprzedała na świecie 7 milionów hybryd. Bardzo dużym powodzeniem hybrydy cieszyły się w Europie — ich sprzedaż wzrosła o 13 proc. w stosunku do 2013 roku. Warto zaznaczyć, że tego typu auta cieszą się coraz większym powodzeniem także w naszym kraju, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł aż 65 proc.

Najważniejszym wydarzeniem była światowa premiera Toyoty Mirai. Pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe w grudniu trafił do salonów w Japonii. W ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży Toyota zebrała 1500 zamówień — 4 razy więcej, niż planowała na cały 2015 rok.

W rankingu obejmującym trzydzieści największych japońskich firm znalazły się też inne marki ze świata motoryzacji. Na 9. pozycji sklasyfikowany został należący do Toyoty Lexus, którego wartość oszacowano na 3,3 mld dolarów. Miejsce 13. zajęło - wycenione na niespełna 2 mld dolarów - Subaru. W stosunku do ubiegłorocznego raportu wartość marki należącej do Fuji Heavy Industries wzrosła o rekordowe 72 proc! Zaraz za Subaru, z wynikiem 1,8 mld dolarów, uplasowało się Suzuki.

W pierwszej dwudziestce znajdziemy jeszcze Mazdę, która warta jest obecnie około 1,4 mld dolarów (wzrost o 56 proc). Ostatnią z motoryzacyjnych marek jest - sklasyfikowana na 29. pozycji - Yamaha, której wartość oszacowano na 732 mln dolarów.

Warto dodać, że wysokie - 11. miejsce w zestawieniu - zajął japoński producent opon, firma Bridgestone, której wartość szacowana jest obecnie na niespełna 2,5 mld dolarów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Toyota
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy