Mercedes najcenniejszą marką samochodową na świecie
W najnowszej edycji rankingu „Global 500 2020”, przygotowywanego przez brytyjską firmę doradczą Brand Finance, Mercedes zdołał dodatkowo zwiększyć wartość swojej marki i po raz kolejny zdobył tytuł najcenniejszej marki samochodów na świecie. Niemiecki producent okazał się również najcenniejszą marką B2C w Europie.
W trakcie tegorocznego badania przeanalizowano 500 marek. Mercedes-Benz, z wartością marki wycenioną na 65 miliardów dolarów (o 7,8% więcej niż w 2019 r.), w najnowszej edycji pełnego rankingu zajmuje 11. miejsce, co oznacza, że poprawił swoją zeszłoroczną lokatę o dwie pozycje. Poza rozwojem marki i wzrostem sprzedaży o awansie w rankingu zadecydowała jakość samochodów oraz wprowadzane innowacje.
"Po awansie w rankingu »Best Global Brands« firmy Interbrand jesteśmy dumni, że Mercedes-Benz kontynuuje postęp również w zestawieniu »Global 500 2020«" - powiedziała Bettina Fetzer, szefowa marketingu Mercedes-Benz Cars. "To efekt świetnych wyników pracy całego zespołu, a jednocześnie zachęta do ponownego bycia na czele w przyszłym roku".