Jesienne oszustwo?

Na stronach naszego serwisu od czasu do czasu publikujemy „samochodowe” perypetie naszych Czytelników. Tym razem poruszamy kwestię związaną z zakupem nowego samochodu. Okazuje się, że kupując nowy pojazd renomowanej marki w autoryzowanym punkcie sprzedaży nie możemy być pewni iż nie zostaniemy oszukani! To niemożliwe? A jednak tak. Przekonacie się o tym czytając poniższy list.

W dniu 12 października 2002 zamówiłem Mitsubishi Carisma we wspaniałej „jesiennej promocji” u autoryzowanego dealera (KOR-MAN Sp. z o.o.) w Lublinie. Po niedługim czasie (16 października 2002) dostałem fakturę do zapłacenia za zamówiony samochód zawierająca numery nadwozia oraz silnika (w celu przyśpieszenia dostawy auta). W 17 października 2002 roku zapłaciłem pełną kwotę, tj. 64.680 PLN. Po miesiącu okazało się, że dealer ma kłopoty finansowe i (...) nie może dostarczyć zamówionego i zapłaconego samochodu, który jest moją własnością.

Reklama

Okazało się, że oszukanych klientów MMC Car Poland jest 16, z tym że 10 z nich posiada dodatkowo dokumenty samochodów (kart pojazdów, wyciągi z homologacji), co umożliwiło im zarejestrowanie i ich ubezpieczenie.

Zapłacone samochody, będące naszą własnością, nie zostały dostarczone do dziś, a firma MMC Car Poland (...) poinformowała nas (klientów), że nie czuje się do niczego zobowiązana. Jak napisała w piśmie z dnia 25 listopada 2002 „.. wyrażamy głębokie ubolewanie z powodu zaistniałej sytuacji spodowodowanej działalnością naszego dotychczasowego dealera...” Ponadto umowa dealerska została wypowiedziana firmie KOR-MAN w trybie natychmiastowym w dniu 13 listopada 2002 (co nie było zgodne z warunkami tejże umowy).

Firma MMC Car Poland upiera się, że nie otrzymała od swojego dealera pieniędzy za zamówione prze nas samochody. Dziwi nas jednak fakt, że w dniu 7 listopada 2002 firma MMC Car Poland wystawiła swojemu dealerowi (KOR-MAN) bardzo dobrą opinię, która m.in. mówi: „KOR-MAN uzyskuje obecnie 7 miejsce w sprzedaży wśród 30 dealerów Mitsubishi w Polsce i ma jeszcze większy potencjał sprzedaży. W chwili obecnej firma nie posiada przeterminowanych płatności powyższej 14 dni...MMC Car Poland jest zadowolone ze sprzedaży przez firmę KOR-MAN”.

Ze swojej strony złożyliśmy odpowiednie zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa do Prokuratury Rejonowej Warszwa-Ochota, która jak wiemy odesłała sprawę do prokuratury rejonowej w Lublinie i nie interesuje się zbytnio tą sprawą. Ponadto poinformowaliśmy (...) siedzibę Mitsubishi Motors Corporation w Japonii oraz ich przedstawiciela na Europę (MMSE) w Holandii. Do tej pory otrzymaliśmy jedynie zapewnienia zajęcia się sprawą przez koncern Mitsubishi. (...)

Na koniec pojawiają się pytania, na które może Państwo znajdą odpowiedź (pytania z forum internetowego): „...Napisałeś, że mieliśmy pecha. Czy to oznacza że aby kupić samochód Mitsubishi trzeba mieć szczęście? To w co gra Mitsubishi? W rosyjską ruletkę? Jak będziesz jutro na spotkaniu dealerów w siedzibie MMC to bądź łaskaw zapytać Hasegawę jakie wymagania stawia MMC przy udzielaniu autoryzacji? Jak to możliwe, że dealer w Lublinie miał ok. 2 000 000 zadłużenia wobec MMC i w dalszym ciągu otrzymywał samochody? Dlaczego MMC Przekazało do dealera dokumenty pozwalające na przeniesienie własności samochodów na klienta, a nie dostarczyło pojazdów? Jak sprawowana była funkcja nadzoru nad dealerem? Dlaczego niektórym poszkodowanym samochody zostały wydane, a innym nie? (samochód otrzymał pracownik Warty, choć nie miał nawet dokumentów). Dlaczego dnia 07.11.02r. MMC wydało dealerowi z Lublina super pozytywna opinię i twierdziło, ze dealer nie ma wymagalnych płatności wobec MMC? Dlaczego MMC informowało firmy leasingowe i banki (przed dokonaniem transakcji), że Kor-Man jest dobrym i godnym zaufania dealerem? Sporo tych niejasności. Prawda?... ”

Tyle listu naszego Czytelnika. Z prośbą o komentarz do tej sprawy zwróciliśmy się do importera Mitsubishi w Polsce, firmy MMC Car Poland. Oto jej stanowisko:

"Firma MMC Car Poland informuje, że zawiadomiła Prokuraturę Rejonową w Lublinie o zaistniałej sytuacji i oczekuje na wynik prowadzonego postępowania przygotowawczego. "

***
Napiszcie co sądzicie o tej sprawie! Odpowiedzcie np. na pytanie czy uważacie, że importer powinien czuć się odpowiedzialny za poczynania swojego dealera? My ze swej strony obiecujemy, że będziemy na bieżąco informować o dalszym przebiegu tej sprawy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dealer | Lublin | samochody | firma | oszustwo | MAN | Mitsubishi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy