​ForFour ostatnim ratunkiem dla Smarta?

Prezes Daimlera - Dieter Zetsche - uważa, że nowy ForFour pozwoli podnieść się marce Smart z finansowej zapaści. Wszystko wskazuje na to, że od rynkowego przyjęcia tego modelu zależy przyszłość marki.

Oryginalny ForFour nie odniósł większego sukcesu. Samochód pojawił się w ofercie Smarta w 2004 roku, jako konkurencja dla popularnych pojazdów segmentu B. Niestety, auto nie przypadło do gustu klientom. Produkcję zakończono po zaledwie dwóch latach. Między kwietniem 2004 a lipcem 2006 toku nabywców znalazło 133 tys. egzemplarzy, co było wynikiem zdecydowanie poniżej oczekiwań.

Nowy model, który pojawić ma się w ofercie Smarta jesienią tego roku, opracowany został wspólnie z koncernem Nissan-Renault. Auto będzie technicznym bliźniakiem kolejnej generacji Renault Twingo - oba pojazdy powstawać mają na tej samej linii montażowej w fabryce Renault w Nowym Mieście w Słowenii.

Reklama

Szczegóły na temat nowego pojazdu trzymane są w tajemnicy. Zetsche przyznał jednak, że - jego zdaniem - sprzedażowa klapa pierwszego wcielenia ForFour wynikała z "braku odpowiednich genów". Oprócz kilku zabiegów stylistycznych, auto nie miało zbyt wiele wspólnego z mniejszym modelem ForTwo. Można się wiec spodziewać, że kolejna generacja ForFour w znacznej mierze czerpać będzie z rozwiązań stosowanych w ForTwo.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Smart ForFour
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy