Ford kontynuuje elektryfikację gamy modelowej

​Ford poinformował o kontynuowaniu inwestycji w zelektryfikowaną przyszłość swoich zakładów w Walencji (Hiszpania). Pod koniec 2022 roku będzie tam w fabryce silników produkowany nowy 2,5-litrowy silnik hybrydowy Duratec, a zakłady zwiększą możliwości produkcyjne w zakresie pakietów akumulatorowych.

Od końca 2022 roku w fabryce silników w Walencji będzie produkowany na rynek europejski 2,5-litrowy silnik hybrydowy Duratec, który napędza model Kuga PHEV, a także modele w pełni hybrydowe Kuga, Galaxy i S-MAX. Pracująca w cyklu Atkinsona, 2,5-litrowa jednostka benzynowa będzie pierwszym tego typu silnikiem produkowanym przez Forda w Europie.

Silnik hybrydowy Duratec o pojemności 2,5 litra, który jest obecnie produkowany w zakładach Forda w Chihuahua w Meksyku, będzie produkowany w Walencji obok silników benzynowych EcoBoost o pojemności 2,0 i 2,3 litra, na które nadal jest duży popyt.

Reklama

Ford potwierdził również przekazanie dodatkowych 5,2 mln euro na zwiększenie zdolności produkcyjnych przy montażu pakietów akumulatorów w Walencji, w ślad za początkową inwestycją o wartości 24 mln euro, o której firma informowała w styczniu 2020 roku i w wyniku której zakład rozpoczął działalność we wrześniu ubiegłego roku. Dodatkowe moce są niezbędne do zaspokojenia zwiększonego popytu na pojazdy zelektryfikowane i przyszłej produkcji.

Portfolio pojazdów osobowych ewoluuje w miarę postępów Forda na drodze do całkowicie elektrycznej przyszłości

Na początku tego roku Ford ogłosił, że globalnie zainwestuje co najmniej 22 miliardy dolarów w elektryfikację samochodów, czyli prawie dwa razy więcej niż przewidywały wcześniejsze plany inwestycyjne dotyczące pojazdów elektrycznych oraz że zainwestuje 1 miliard dolarów w stworzenie Centrum Elektryfikacji Forda w Kolonii w Niemczech, ukierunkowanego na produkcję pojazdów elektrycznych. 

Będzie to pierwszy taki zakład Forda w Europie. Pierwszy europejski, seryjny, w pełni elektryczny samochód osobowy Forda zostanie wprowadzony do produkcji w tym zakładzie w 2023 roku, przy czym rozważa się możliwość równoległej produkcji drugiego w pełni elektrycznego pojazdu.

Do połowy 2026 roku pełna gama samochodów osobowych Forda w Europie będzie zdolnyc

W miarę jak Ford zmierza ku całkowicie elektrycznym pojazdom osobowym, preferencje europejskich konsumentów ulegają ciągłym zmianom. W 2020 roku 39% sprzedaży pojazdów osobowych Forda stanowiły SUV-y i crossovery, co oznacza wzrost o osiem punktów procentowych w stosunku do roku 2019. Ponadto klienci coraz bardziej ufają samochodom zelektryfikowanym - ponad 50 procent nabywców Kugi kupiło ten samochód w wersji PHEV.

W wyniku postępującej zmiany upodobań klientów, Ford zdecydował o wycofaniu z produkcji z końcem marca 2022 roku modelu Mondeo. Inne duże crossovery i samochody uniwersalne Forda - siedmiomiejscowe modele Ford Galaxy i Ford S-MAX - będą nadal produkowane, w tym niedawno zaoferowane klientom w pełni hybrydowe wersje obu tych modeli.

Wprowadzony na rynek w 1993 roku Mondeo był pierwszym pojazdem Forda, który został okrzyknięty samochodem globalnym, mającym na celu zastąpienie wielu modeli marki na całym świecie. Od momentu wprowadzenia na rynek europejski, gdzie zastąpił Forda Sierrę, łączna sprzedaż Mondeo osiągnęła do tej pory około pięć milionów egzemplarzy.

Jednocześnie Ford wprowadza na rynek europejski nowe modele, w tym elektrycznego Mustanga Mach-E, który właśnie trafia do sprzedaży, a także Mustanga Mach-E GT, który pojawi się jeszcze w tym roku. Kolejny  elektryczny samochód osobowy pojawi się na rynku w 2023 roku. 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy