Czy wiesz, że ...
... prezes Opla Carl-Peter Forster stwierdził na łamach prasy, iż nie ma kryzysu zaufania klientów do jego firmy. Jednak zdaniem Forstera prawdziwe zaufanie powróci po 5-6 latach. Prezes Opla sądzi także, iż niemiecki oddział GM zacznie przynosić zyski już w przyszłym roku. Tymczasem zakładane na bieżący rok straty mają wynieść 500 mln euro. W 2001 roku straty wyniosły 674 mln euro.
... DaimlerChrysler zapowiedział, że nie ma zamiaru kupować motoryzacyjnej części koncernu Fiata. Pogłoski o zamiarze przejęcia włoskiej firmy przez DC powstały po tym, jak Juergen Scgremmp (prezes DC) spotkał się w USA z Paolo Fresco (szef Fiata).
... od 2007 roku producenci samochodów przejmą odpowiedzialność za wszystkie jeżdżące w Wielkiej Brytanii auta. Producenci będą zobowiązani do bezpłatnego przyjmowania samochodów kończących żywot. Nowe zasady są wprowadzone zgodnie z dyrektywami Komisji Europejskiej, podobne zostaną wprowadzone także w innych krajach Unii Europejskiej.
... GM chce nieco zmniejszyć następcę amerykańskiej Corvetty, aby pozyskać nowych klientów w Europie. Badania wykazały bowiem, iż niemieccy użytkownicy samochodów preferują mniejsze auta, a spośród 1,2 tys. tych samochodów sprzedawanych rocznie w Europie, aż 75% znajduje nabywców w Niemczech. W całych Stanach Zjednoczonych sprzedano w 2001 roku ponad 31 tys. Chevroletów Corvette.
... DaimlerChrysler zapowiedział, iż istnieje możliwośc przekazania Mitsubishi kierowniczej roli projektowania i produkcji lekkich samochodów dostawczych, które będą sprzedawane zarówno pod marką Mercedes, jak i Mitsubishi. Nowa wersja Mitsubishi Cantera może stać się bazą do produkcji Vario i Sprintera. Nie ma jednak pewnych informacji, obecnie trwaja intensywne dyskusje na ten temat.