BMW M5 ma już 30 lat. Które było najlepsze?
Mija właśnie 30 lat od debiutu jednego z najbardziej pożądanych pojazdów BMW - modelu M5.
Pierwsze auto tej serii zaprezentowano w 1984 roku na salonie motoryzacyjnym w Amsterdamie.
Z tej okazji niemiecki producent przygotuje jubileuszową, limitowaną do 300 egzemplarzy, serię M5. "30 Jahre M5" - bo tak właśnie nazwa się limitowana wersja - oferowane będzie w specjalnym kolorze Frozen Dark Silver. Samochody wyposażone będą m.in. w dwubarwne, 20-calowe felgi ze stopów lekkich z ogumieniem w rozmiarze 265/35 z przodu i 295/30 z tyłu. We wnętrzu znajdziemy kombinację skóry, alcantary i aluminium.
Auta oferowane będą z pakietem Competition. Oznacza to m.in. obniżone o 10 mm zawieszenie i przeprogramowany tryb M Dynamic. Inżynierowie zajęli się też jednostką napędową. Dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania udało się uzyskać dodatkowe 40 KM i 20 Nm. Teraz benzynowe, podwójnie doładowane V8 o pojemności 4,4 l legitymuje się mocą równych 600 KM i maksymalnym momentem obrotowym 700 Nm. Moc przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej przekładni DCT o siedmiu przełożeniach.
Ważące dokładnie 1870 kg M5 przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s i osiąga - limitowaną elektronicznie - prędkość maksymalną 250 km/h. Po zdjęciu ogranicznika samochód jest w stanie rozpędzić się do 305 km/h.