Czteroosobowy pomysł smarta

Wiosną 2004 roku Smart wypuści na rynek swój najnowszy model "forfour" (dla czterech) - łączący w sobie funkcjonalność małego pojazdu z atrakcyjnym wyglądem kierowanym od młodej marki do młodych ludzi. Niestety wciąż poważnym problemem takich odbiorców są koszty małych samochodów koncernu DaimlerChryslera. Planowana cena modelu "forfour" w krajach europejskich ma rozpoczynać się na poziomie 11 000 euro (co i tak w porównaniu z dwumiejscowym city-coupe jest znacznie ciekawszą ofertą).


Wnętrze czterosobowego smarta posiada zdolność łatwej modyfikacji, co jeszcze bardziej zwiększa praktyczność całego auta. Jego zewnętrzne proporcje pozostały jednak bardzo charakterystyczne dla całej marki. Samochód jest zwarty, kompaktowy, lekko sportowy z bardzo krótkim zwisem nadwozia z tyłu i dużymi kołami wpasowanymi w tylne drzwi.

W standardowym wyposażeniu wszystkich wersji smarta forfour znalazł się pochodzący od Mercedesa system stabilizacji jazdy ESP oraz hamulce tarczowe przy wszystkich kołach. W sprzedaży dostępne będą dwie wersje wyposażeniowe - pulse oraz passion.

Do napędu posłuży zaś gama pięciu silników, wyznaczających pięć różnych wersji smarta forfour. Będą to dwie jednostki wysokoprężne z trzema cylindrami o pojemności 1,5 litra i mocach 68 oraz 95 KM (50/70 kW), a także trzy motory benzynowe - 1,1, 1,3 oraz 1,5 litra. Dysponują one mocą maksymalną od 75 do 109 KM (55-80 kW). Napęd 1.1 posiada trzy cylindry natomiast pozostałe dwa - cztery. Z silnikami współpracować będzie pięciobiegowa przekładnia ręczna, natomiast nowoczesna 6-stopniowa skrzynia automatyczna "softouch plus" dostępna będzie jako opcja.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy