Viper TA - znamy szczegóły

SRT - sportowy oddział Chryslera - opublikował szczegółowe informacje dotyczące Vipera w limitowanej wersji Time Attack.

O Viperze TA pisaliśmy już w marcu br. Model przeszedł szereg modyfikacji, dzięki którym lepiej radzi sobie podczas jazdy torowej. Ich lista obejmuje m.in.: sportowe zawieszenie Bilstein z dwoma trybami tłumienia, lżejszą rozpórkę komory silnikowej (tzw. X-brace), wykonaną z włókna węglowego zamiast z aluminium, wzmocnione hamulce Brembo z dwuczęściowymi tarczami o grubości 32 mm, pakiet aerodynamiczny z przednim spojlerem i tylnym skrzydłem (również wykonanymi z włókna węglowego) oraz ogumienie Pirelli P Zero Corsa. W kabinie - sportowe fotele Sabelt z lekką skorupą z włókien szklanych oraz czarna, skórzana tapicerka uzupełniona pomarańczowymi przeszyciami.

Reklama

Do napędu Vipera TA służy ta sama jednostka, która wprawia w ruch wersję GTS - 8,4-litrowy, wolnossący silnik benzynowy V10 o mocy 649 KM i 814 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Gotowe do jazdy auto waży 1539 kg.

Torowe wcielenie "Żmii" pokonało 3,6-kilometrowy tor Laguna Seca w ciągu 1:33.62, osiągając tym samym najlepszy czas wśród aut seryjnych. To wynik lepszy nie tylko od Corvette ZR1, Vipera GTS i poprzedniej generacji Vipera ACR, ale także od McLarena MP4-12C czy Ferrari 458 Italii.

Chrysler rozpoczął już produkcję Vipera TA w zakładach Conner Avenue Assembly Plant w Detroit. Do klientów trafi jedynie 159 egzemplarzy modelu: 93 w pomarańczowym kolorze TA Orange, zarezerwowanym wyłącznie dla tej wersji, 33 pokryte czarnym odcieniem Venom Black oraz 33 polakierowane na biało (Bright White). Każdy z nich wyceniono na 118,5 tys. dolarów. Pierwsze auta wyjadą na północnoamerykańskie drogi w czwartym kwartale br.

msob

Popularna Corvette, niepopularny Viper

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy