SLS AMG GT Final Edition - na pożegnanie

Mercedes kończy produkcję supersportowego modelu SLS AMG. Z tej okazji do salonów trafi limitowana seria Final Edition, ograniczona do 350 egzemplarzy.

Dla klientów to ostatnia szansa na zakup SLS-a. Wizytówką odmiany Final Edition jest maska silnika z centralnym wlotem powietrza i pokryciem imitującym włókno węglowe oraz wykonany z tego materiału przedni spojler i tylne skrzydło, nawiązujące do wersji Black Series. Na życzenie 19-calowe, kute felgi można uzbroić w wyścigowe opony Dunlop Sport Maxx Race w rozmiarze 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył).

W kabinie ostatniego SLS-a uwagę zwraca czarna, skórzana tapicerka designo z diamentowymi przeszyciami, pasy bezpieczeństwa i obszycie dywaników w szarym kolorze oraz elementy wykończenia z włókna węglowego. Konsolę centralną zdobi zarezerwowana tabliczka "AMG FINAL EDITION" z numerem danego egzemplarza.

Reklama

Pod maską - 6,2-litrowy silnik V8 o mocy 591 KM przy 6800 obr./min i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4750 obr./min. SLS AMG GT Final Edition przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,7 s, a 200 km/h osiąga w czasie 11,2 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 320 km/h.

Z widlastą "ósemką" współpracuje pasuje 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT z czterema trybami jazdy oraz funkcjami RACE START i podwójnego wysprzęglenia. 

SLS AMG GT Final Edition trafi na rynek w marcu 2014 roku. Ceny modelu w Niemczech startują od 225,5 tys. euro. Lista opcji obejmuje m.in. obudowy lusterek z włókien węglowych, hamulce węglowo-ceramiczne i nagłośnienie przestrzenne Bang & Olufsen BeoSound AMG.

msob

Mercedes SLS AMG Roadster - TEST

Mercedes SLS AMG Electric Drive bije rekord Audi R8 e-tron

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama