Salon Genewa 2014 - Alfa Romeo 4C topless
Na genewskich targach zadebiutował prototyp Alfy Romeo 4C w wersji Spider, ze zdejmowanym, miękkim dachem. Produkcja seryjnego modelu ma ruszyć na początku 2015 roku.
Wizytówką Spidera są przeźroczyste przednie lampy i trójwarstwowy biały lakier, który ma podkreślać przetłoczenia nadwozia. Z przodu znajdziemy nowe 18-calowe felgi, a z tyłu - o cal większe. Cały dach został wykonany z karbonu. Elementy wykończenia wnętrza obszyto skórą.
4C Spider według zapewnień Włochów ma taką samą siłę docisku, co wersja z zamkniętym dachem. Przekłada się to na stabilność przy wyższych prędkościach, nawet przy otwartej kabinie pasażerskiej. Tak jak w coupe, podwozie wykonane jest z włókna węglowego, dzięki czemu ten mały kabriolet waży mniej niż 1000 kg.
Zrezygnowano z umieszczonych pojedynczych rur wydechowych po obu stronach nadwozia, na rzecz dwóch centralnych końcówek sygnowanego przez firmę Akrapovic wydechu, wykonanego z tytanu i karbonu. Między osiami pracuje ten sam co w coupe, 1,7-litrowy silnik R4 turbo, sprzężony z dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną TCT.
Mateusz Struk