Salon Frankfurt 2013 - koncepcyjne Audi Sport quattro

Gwiazdą stoiska Audi we Frankfurcie będzie prototyp nowego Sport quattro. Z wyglądu auto niewiele różni się od podobnego studium z 2010 roku.

Oba samochody dzielą jednak spore różnice - po pierwsze w wymiarach. "Nowy" prototyp Sport quattro ma 460,2 cm długości, 196,4 cm szerokości i 138,6 cm wysokości, podczas gdy ten z 2010 roku mierzył odpowiednio 428, 186, i 133 cm. Z 260 do 278,4 cm wzrosła także odległość między osiami.

Agresywnie stylizowany przedni pas zwraca uwagę lampami Matrix LED, zastosowanymi już w A8 po liftingu. Sport quattro spoczywa na kołach z 21-calowymi obręczami, a jego zwarta sylwetka z szerokim tylnym słupkiem to ukłon w stronę kultowego pierwowzoru, podobnie jak wyraźnie zaakcentowane nadkola. Wewnątrz wygospodarowano miejsce dla czterech osób i 300-litrowy bagażnik.

Reklama

W celu ograniczenia masy własnej samochodu inżynierowie Audi zastosowali do jego budowy wyjątkowo lekkie (i kosztowne) materiały. Konstrukcja kabiny pasażerskiej stanowi połączenie wysokowytrzymałej stali i aluminium, aluminiowe są też drzwi i błotniki, a dach, maskę i tylną klapę wykonano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP). Całość waży niemało, bo 1850 kg.

Swój udział mają tu jednak litowo-jonowe akumulatory, Sport quattro napędza bowiem hybrydowy zespół napędowy - znacznie mocniejszy od 408-konnego silnika benzynowego R5 o pojemności 2,5 litra, stosowanego w prototypie z 2010 roku. W nowej odsłonie modelu pracuje 4-litrowa, podwójnie turbodoładowana jednostka 4.0 V8 o mocy 560 KM i 700 Nm maksymalnego momentu, połączona ze 150-konnym motorem elektrycznym, osiągającym 400 Nm momentu. Tandem ten generuje łącznie 700 KM oraz 800 Nm i napędza koła obu osi za pośrednictwem 8-biegowego automatu.

Przy wykorzystaniu pełnego potencjału hybrydowe Audi Sport quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,7 s i może rozpędzić się do prędkości maksymalnej 305 km/h. Ponieważ energia zgromadzona w akumulatorach wystarczy do pokonania do 50 km bez udziału jednostki spalinowej, średnie zużycie paliwa modelu wynosi jedynie 2,5 l/100 km. 

Czy nowe quattro ma szanse trafić do produkcji seryjnej? Tego dowiemy się być może już za kilka dni, gdy rozpoczną się targi motoryzacyjne we Frankfurcie. 

msob

5 milionów Audi z napędem quattro - HISTORIA KOŁEM SIĘ TOCZY

Używane Audi Allroad Quattro (1999-2006) - OPINIE

Audi R8 5.2 FSI quattro - test

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy