Potwierdzone: Mazda MX-5 z silnikami 1.5 i 2.0

Przedstawiciele Mazdy ujawnili szczątkowe informacje na temat oferty silnikowej nowej MX-5.

Zgodnie z deklaracjami, północnoamerykański wariant modelu otrzyma wolnossący, benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2 litrów, a wersja europejska i azjatycka - podobną jednostkę, ale o pojemności 1,5 litra. Oba motory będą współpracowały z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub automatami o takiej samej liczbie przełożeń.

Na razie nieznane są moce poszczególnych wersji, nie wiadomo też, czy mieszkańcy Starego Kontynentu będą mieli do wyboru mocniejszy wariant (oby). Wiadomo natomiast, że silniki "zostaną specjalnie dostosowane do MX-5" - co oznacza, że nie zostaną one raczej wprost przeniesione z innych modeli. Mazda stosuje już 1,5-litrowy motor benzynowy o mocy 100 KM oraz 2-litrowe jednostki rozwijające od 120 do 165 KM.

Reklama

Przypomnijmy, że poprzednią generację MX-5 oferowano z benzynowymi, wolnossącymi silnikami 1.8 i 2.0 (odpowiednio, 126 i 160 KM). Więcej o najnowszym wcieleniu modelu pisaliśmy niedawno - link znajdziecie w ramce z prawej strony.

Przy okazji, po rozmowach z przedstawicielami Fiata, informujemy: na razie nie wiadomo, jakie będą dalsze losy włoskiego roadstera, który miał być spokrewniony z MX-5 i produkowany w Hiroszimie. Zapisano go w planach koncernu na 2015 lub 2016 rok jako "projekt specjalny", ale z dużym prawdopodobieństwem nie będzie to pojazd oferowany jako Alfa Spider, raczej jako Fiat, a może nawet Abarth.

msob

Najbliższa przyszłość Mazdy - raport

250 aut na 25-lecie Mazdy MX-5

Używane Mazdy - poradnik kupującego

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy