Nowojorskie premiery: Mercedes GL, Hyundai Santa Fe, BMW X1, Toyota Avalon i Chevrolet Impala
Salon samochodowy w Nowym Jorku ma ogromne tradycje – pierwszy raz odbył się w 1900 r. Oto kluczowe nowości tegorocznej edycji tej imprezy.
Toyota Avalon
To już czwarta generacja tej oferowanej m.in. w USA Toyoty klasy wyższej (pierwsze wcielenie przedstawiono w 1994 r.). Na tle poprzedników auto wygląda bardzo sportowo. Ma 496 cm długości i 282-centymentrowy rozstaw osi. To bardzo amerykańska Toyota - stylizowano ją w Kalifornii i w Michigan, stroną techniczną zajął się ośrodek koncernu w Michigan, zaś produkowana będzie w stanie Kentucky. W porównaniu z poprzednikiem auto ma cichsze wnętrze, zaś pasażerowie przednich foteli siedzą o 1 cm niżej.
Mercedes GL
Co piąty kupowany na świecie Mercedes to SUV. Najwięcej tego typu pojazdów firma ze Stuttgartu sprzedaje w USA. I to tam przedstawiła drugą generację luksusowego GL. Auto ma 512 cm długości, 185 cm wysokości i 308 cm rozstawu osi. Na tle poprzednika jest przestronniejsze, lżejsze (w przypadku bazowej odmiany o ok. 100 kg) i oszczędniejsze (średnio o 19%). Początkowo nowy GL będzie oferowany z silnikami o mocy od 258 do 408 KM. Słabsza odmiana średnio zużywa 7,4 l/100 km, mocniejszą można przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,9 s.
Hyundai Santa Fe
Trzecia generacja Santa Fe wygląda znakomicie, jest dłuższa, szersza i niższa od poprzednika. Choć ma ten sam rozstaw osi (270 cm), oferuje więcej miejsca na nogi, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Bazowa pojemność bagażnika: 534 l. Samochód korzysta ze zmodernizowanej platformy modelu i40. Odmiana na Europę będzie miała zmienione m.in. zawieszenie i układ kierowniczy. W gamie mają znaleźć się silniki o mocy od 150 do 200 KM.
BMW X1
Kompaktowy SUV BMW został przedstawiony w 2009 r., teraz doczekał się modernizacji. Restylizacja należy do dyskretnych. Nowe są np. reflektory (choć wizualnie niewiele różnią się od wcześniejszych) i boczne lusterka (teraz ze zintegrowanymi kierunkowskazami). Nieznacznie zmieniły się także przednie i tylne zderzaki. Zmodernizowano również wnętrze (np. środkową konsolę kokpitu), ale i tu zmiany są subtelne.
Chevrolet Impala
Pierwsza generacja Impali zadebiutowała w 1957 r., a w 2011 r. jej dziewiąte wcielenie było w USA najpopularniejszym autem w swojej klasie. Na początku 2013 r. m.in. w Stanach Zjednoczonych pojawi się 10. generacja (rywal np. Toyoty Avalon), bazująca na platformie Epsilon II, z której korzysta Opel Insignia (Chevrolet i Opel należą do GM). W designie Impali uwagę zwraca atrakcyjny przód. W gamie znajdą się silniki o mocy 182-303 KM.