Nowe Volvo XC90 od 229 900 złotych

W najtańszej wersji nowe Volvo XC90 będzie do kupienia na polskim rynku za niecałe 230 000 złotych. Będzie to model z napędem na przednią oś, napędzany 190-konnym turbodieslem o pojemności 2 litrów.

Wraz z nowym XC90 Volvo chce zostać liderem polskiego rynku w segmencie dużych SUV-ów. Generalny importer liczy na sprzedaż nawet ponad tysiąca egzemplarzy tego modelu rocznie. Spółka stawia na przedsprzedaż: już za miesiąc pojazd będzie można zamówić w polskich salonach dealerskich, choć do klientów nad Wisłą auta trafią najprawdopodobniej dopiero w kwietniu.

"Volvo ma zamiar sprzedawać 80 000 tych samochodów rocznie. W Polsce poprzednie XC90 odniosło duży sukces. Przewidujemy, że nowe XC90 też okaże się sprzedażowym hitem i numerem jeden w swoim segmencie. To oznacza, że będziemy sprzedawali ponad tysiąc samochodów rocznie - zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska. Taki wynik oznaczałby nawet czterokrotnie lepszą sprzedaż niż obecne wyniki sprzedaży XC90 poprzedniej generacji.

Reklama

Internetowa sprzedaż edycji limitowanej nowego Volvo XC90 (First Edition) ruszyła 3 września na międzynarodowej stronie Volvo. Cena auto w Polsce to 408 000 złotych.

"Spośród pięciu proponowanych przez Volvo wersji silnikowych (dwóch benzynowych, dwóch diesli i hybrydy kosztującej około 400 000 złotych) najpopularniejsza ma być wersja D5 AWD o mocy 225 KM, czyli pośredni diesel z napędem na cztery koła" - ocenia Stanisław Dojs, rzecznik prasowy Volvo Auto Polska.

Najtańsza wersja z silnikiem Diesla o mocy 190 koni (D4 z ośmiostopniowym automatem) będzie kosztować od 229 900 złotych. Jak zapowiada Volvo, wspomniana wyżej odmiana D5 AWD będzie wymagała stosunkowo niewielkiej dopłaty.

Zestaw informacji i zdjęć nowego XC90 znajdziecie pod linkiem w ramce obok.

Dla porównania, konkurencyjny Mercedes ML 250 4Matic z 2,1-litrowym turbodieslem o mocy 204 KM i 7-biegowym automatem kosztuje 278 200 zł, za BMW xDrive25d z 2-litrowym turbodieslem (218 KM) i 8-stopniową skrzynią automatyczną trzeba zapłacić co najmniej 246 500 zł, a za Audi Q7 3.0 TDI (204 KM) quattro - 245 500 zł. Wszystkie niemieckie modele napęd na obie osie mają w standardzie.

Źródło: IBRM Samar/Newseria

Źródło informacji

Newseria Biznes
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy