Frankfurt 2013 - Opel Insignia OPC po liftingu
Do gamy odświeżonej Insignii dołącza najmocniejsza wersja OPC. Ekspresowy Opel ma nadal ten sam, 325-konny silnik i znacznie bogatszą listę wyposażenia.
Zmodernizowaną Insignię OPC łatwo poznać po nowych wkładach przednich lamp i wlotach powietrza o trójkątnej strukturze oraz szerokich tylnych lampach w przypadku wersji kombi (zwanej Sports Tourer). Więcej zmieniło się w kabinie - kierowca ma przed oczami zupełnie nowe, pozbawione archaicznego wyświetlacza zegary, a z konsoli środkowej zniknęło wiele przycisków. Za sterowanie nową generacją systemu multimedialnego odpowiada ekran dotykowy współpracujący z touchpadem zlokalizowanym za dźwignią zmiany biegów.
Sercem Insignii OPC jest 2,8-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy V6 o mocy 325 KM i 435 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Siła napędowa trafia do kół obu osi za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej (6-stopniowy automat oferowany jest na życzenie) oraz sprzęgła Haldex. Od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w ciągu 6 s (sedan i liftback; kombi: 6,3 s). Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h, ale na życzenie może zostać zwiększona do 270 km/h (kombi: 265 km/h).
Poza tym, co widoczne, inżynierowie Opla poprawili konstrukcję zawieszenia tylnej osi (60 proc. zmodyfikowanych elementów), zestrojenie amortyzatorów oraz wyciszenie kabiny. Nowe jest także zestrojenie układu ESP, skuteczniej zapobiegające skłonnościom do podsterowności.
msob
Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy - TEST
Frankfurt 2013 - Opel Cascada z 200-konnym silnikiem - NOWOŚCI