Frankfurt 2013 - Ferrari 458 Speciale. Bez kompromisów
Na stoisku Ferrari we Frankfurcie pojawi się hardkorowa wersja modelu 458 Italia, oznaczona jako Speciale. Włoski bolid podąża śladami 430 Scuderii i pod wieloma względami jest "naj".
Sercem "458" jest wolnossąca V-ósemka o pojemności 4,5 litra, podkręcona z seryjnych 570 do 605 KM przy 9000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm i jest dostępny przy 6000 obr./min. Włosi podkreślają, że to najmocniejsza jednostka V8 bez doładowania w historii ich firmy - z 1 litra pojemności osiąga moc 135 KM.
Ważący 1290 kg wóz przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 3 s (słabsza odmiana: 3,4 s), a po 9,1 s wskazówka jego prędkościomierza mija już 200 km/h. Ferrari nie ujawniło prędkości maksymalnej, wiadomo jednak, że 458 Speciale pokonało okrążenie toru testowego Fiorano w 1 minutę i 23,5 s, o 1,5 s szybciej niż "standardowy" model.
We współpracy z Pininfariną przeprowadzono poprawki aerodynamiczne karoserii, widoczne głównie w kształcie spojlerów. Włoscy projektanci zastosowali z przodu i z tyłu ruchome klapy, których położenie zmienia się wraz z prędkością jazdy i zapewnia optymalną siłę docisku. W efekcie 458 Special jest najbardziej aerodynamicznym seryjnym Ferrari, jakie do tej pory wyprodukowano.
Ferrari 458 Speciale zostało również wyposażone w system Side Slip Angle Control (SSC), który analizuje kąt poślizgu i optymalizuje rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami, oraz specjalne ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2, wyróżniające się lepszą przyczepnością na mokrym asfalcie.
Ferrari 458 Speciale zadebiutuje oficjalnie podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.
msob