BMW i Mercedes ograniczą liczbę platform

Z związku z redukcją kosztów i przyspieszeniem rozwoju BMW ograniczy liczbę stosowanych platform do dwóch, a Mercedes - do czterech.

BMW i Mini używają obecnie pięciu platform, ale według Herberta Diessa - członka zarządu niemieckiego koncernu ds. badań i rozwoju - liczba ta spadnie do zaledwie dwóch. Z pierwszej platformy skorzystają modele przednionapędowe (np. nowe Mini oraz BMW 2 Active Tourer), a z drugiej - te z napędem na tył. Warto wspomnieć, że planowana restrukturyzacja nie dotyczy aut z serii "i" oraz Rolls-Royce'ów, które będą jednak dzieliły wybrane elementy z limuzynami BMW.

Thomas Weber, szef działu badawczo-rozwojowego w Mercedesie, powiedział z kolei, że jego firma ograniczy liczbę platform do czterech. Jeszcze w 2009 roku w Stuttgarcie stosowano ich aż dziewięć. Na liście pozostaną platformy:

Reklama
  • MFA (modele przednionapędowe klas A, B, CLA i GLA);
  • MRA (modele tylnonapędowe klas C, E, S oraz SUV GLK);
  • MHA (duże SUV-y - ML, GL i zaplanowny na przyszły rok sportowy crossover MLC);
  • MSA (samochody sportowe - SL, SLK oraz nowe coupe AMG).


W rezultacie poszczególne modele będą korzystać z większej liczby wspólnych podzespołów. Według Webera efekt synergii pozwala na poczynienie znacznych oszczędności i poprawę jakości, a jednocześnie skraca czas potrzebny na wprowadzenie nowych modeli czy przeprowadzenie modernizacji.

msob, źródło: "Autonews"

BMW serii 2 Active Tourer - przełom - WIADOMOŚCI

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy