Acura zmodernizuje ILX-a
ILX - kompaktowa Acura, zbudowana w oparciu o platformę Hondy Civic - sprzedaje się poniżej oczekiwań. Japończycy przeprowadzą niebawem pierwsze poprawki modelu.
Sprzedaż ILX-a ruszyła za oceanem w maju ubiegłego roku. Model miał przyciągnąć nowych klientów, rozglądających się za kompaktami premium - zwłaszcza tych, którzy zastanawiają się nad kupnem konkurencyjnego Lexusa CT. Pod dynamicznie nakreśloną karoserią kryje się platforma i silniki popularnego Civica (benzynowe 2.0 i 2.4 oraz hybrydowy zespół napędowy z jednostką 1.5).
Niestety, zamiast spodziewanych 30 tys., ILX znalazł w 2012 roku niewiele ponad 12 tys. nabywców. Powód? Według szefostwa amerykańskiego oddziału Hondy, do której należy marka Acura, większości klientów brakuje w ofercie najmocniejszej, 2,4-litrowej wersji z automatyczną skrzynią biegów. Z taką przekładnią dostępna jest wyłącznie słabsza odmiana o pojemności 2 litrów.
Kolejne zmiany obejmą wyposażenie samochodu i będą prawdopodobnie porównywalne z tymi, które dotknęły kilka tygodni temu północnoamerykańską wersję Civica. Przypomnijmy, że Honda zmodernizowała go w obliczu krytycznych uwag organizacji konsumenckiej, prasy oraz nabywców (więcej informacji).
Warto wspomnieć, że ILX to nie pierwszy w historii Acury samochód kompaktowy. Od samego początku swojego istnienia, czyli od 1986 roku, firma oferowała w tym segmencie Integrę, zastąpioną w 2006 roku przez coupe o nazwie RSX. W latach 2005-2011 na rynku kanadyjskim sprzedawano jeszcze bazujący na Civicu model CSX.
msob