Honda Civic - szybki facelifting
Po zaledwie 18 miesiącach od prezentacji najnowszego Civica, Honda przedstawiła zmodernizowaną wersję modelu przeznaczoną na rynek północnoamerykański.
Tuż po debiucie nowy Civic został skrytykowany przez Consumer Report - największą amerykańską organizację konsumencką. I choć wyniki sprzedaży modelu nie pozostawiają powodów do narzekań (od stycznia do października br. nabywców znalazło ponad 276 tys. egzemplarzy, o 38,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku), to Honda z pokorą zareagowała na uwagi.
W ramach modernizacji, Civic otrzymał dodatkowe elementy ozdobne nadwozia i wnętrza. Inaczej uformowane zderzaki, nowe wkłady lamp oraz lepsze wyposażenie. To jednak nie wszystko. Japończycy deklarują, że poprawiono również komfort tłumienia nierówności i precyzję prowadzenia. Po zmianach model ma być także mniej łakomy na paliwo.
- Civic ma teraz bardziej młodzieńczy, a jednocześnie elegancki wygląd. Zmiany pod jego karoserią sprawią, że znów otrzyma rekomendację Amerykańskiego Raportu Konsumenckiego - twierdzi Vicki Poponi, wiceprezydent do spraw produkcji w amerykańskim oddziale Hondy.
Premiera Civica po liftingu nastąpi pod koniec listopada podczas salonu samochodowego w Los Angeles.
Maciej Struk