220-konny Volkswagen Polo R WRC w szczegółach
Aby zdobyć homologację rajdową dla Polo WRC, Volkswagen musiał przygotować 2500 seryjnych egzemplarzy modelu. Tak powstało najmocniejsze Polo w historii.
Podczas gdy rajdowe Polo WRC ma 1,6-litrowy silnik o mocy 300 KM i napęd na obie osie, drogowy wariant modelu - Polo R WRC - wprawia w ruch turbodoładowana, 2-litrowa jednostka TSI o mocy 220 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej napędza ona przednie koła.
Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,4 s (czyli tyle samo, co w przypadku nowego Golfa GTI z pakietem Performance), a prędkość maksymalna wynosi 243 km/h.
Poza mocnym sercem i pakietem ospojlerowania Polo R WRC otrzymało usztywnione zawieszenie oraz elektroniczny układ symulujący za pomocą układu hamulcowego działanie "szpery". Lista wyposażenie obejmuje także m.in. 18-calowe obręcze, biksenonowe reflektory, tempomat oraz sportowe fotele.
Sprzedaż Volkswagena Polo R WRC rusza we wrześniu br. Ceny modelu na rynku niemieckim startują od 33 900 euro. Polski oddział VW nie przewiduje wprowadzenia go do krajowej oferty. Polacy muszą się zadowolić 180-konnym Polo GTI (ceny od 79 590 zł).
msob