Mitsubishi Pajero Sport od 137 990 zł
W polskich salonach debiutuje Mitsubishi Pajero Sport, czyli L200 w wersji kombi. Podstawowa wersja Intense z 2,5-litrowym turbodieslem o mocy 178 KM kosztuje 137 990 zł.
Obecna, druga generacja Mitsubishi Pajero Sport trafiła do sprzedaży w innych zakątkach globu w 2008 roku. Polska będzie oferowała ten model jako jedyna z krajów UE. Bazuje on na konstrukcji pikapa L200; nadwozie auta mierzy 470 cm długości, 181 cm szerokości i 180 cm wysokości przy rozstawie osi równym 280 cm. Bagażnik ma pojemność od 714 do 1813 l, a jego funkcjonalność zwiększa przesuwana w zakresie 15 cm tylna kanapa oraz płaska podłoga po złożeniu siedzeń.
Do napędu Pajero Sport służy 2,5-litrowy turbodiesel o mocy 178 KM przy 4000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm przy 2000-2850 obr./min (skrzynia ręczna; automat: 350 Nm w zakresie 1800-3500 obr./min). Obie przekładnie mają po 5 przełożeń. Napęd trafia do kół za pośrednictwem układu Super Select 4WD, uzbrojonego w skrzynię rozdzielczą i blokadę centralnego oraz rylnego mechanizmu różnicowego.
Kąt natarcia Pajero Sport wynosi 36 st., zejścia - 25 lub 24 st. (zależnie od wersji), rampowy - 23 st., a prześwit - 21,5 cm. Auto może holować przyczepę z hamulcem o masie do 2,5 t.
Standardowe wyposażenie wersji Intense obejmuje m.in.: 6 poduszek powietrznych, przednie światła przeciwmgłowe, klimatyzację, elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane boczne lusterka, radioodtwarzacz CD z wejściem AUX, relingi dachowe, stopnie boczne, podgrzewane przednie fotele i 3-ramienną kierownicę pokrytą skórą z funkcją sterowania audio. Odmiana Intense+ oferuje dodatkowo: automatyczną klimatyzację, tempomat, reflektory ksenonowe oraz 17-calowe obręcze.
Mitsubishi Pajero Sport dostępny jest w Polsce w dwóch wersjach: 2.5 DID Intense z manualną skrzynią biegów w cenie 137 990 zł oraz Intense Plus z automatyczną przekładnią w cenie 159 990 zł. Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy wynosi 3250 zł, a za skórzaną tapicerkę - 5000 zł.
msob