Koniec produkcji "krótkiej" Gelendy
W salonach Mercedesa pojawiają się ostatnie egzemplarze modelu G 500 Cabriolet. W produkcji pozostanie jedynie "długa", 5-drzwiowa wersja Gelendy.
Odświeżona w czerwcu ubiegłego roku klasa G sprzedaje się znakomicie - w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. znalazła o 70 proc. nabywców więcej niż w analogicznym okresie roku 2012. Popularnością cieszy się zwłaszcza w Chinach i na Bliskim Wschodzie.
Austriackie zakłady Magna Steyr w Graz, gdzie powstaje Gelenda, nigdy wcześniej nie wytwarzały tylu egzemplarzy modelu. Aby sprostać zwiększeniu zapotrzebowania, zostały niedawno poddane modernizacji.
Montaż klasy G w fabryce Magna Steyr ma szanse potrwać do 2019 roku - wtedy kończy się umowa o współpracy firmy z Mercedesem. Niemcy zadecydowali jednak, że w cywilnej ofercie pozostawią wyłącznie "długą", 5-drzwiową wersję kultowej terenówki. "Krótki" kabriolet kończy w tym roku swoją rynkową karierę. Do europejskich dealerów trafiają właśnie ostatnie sztuki G 500 Cabriolet.
Od 1979 roku Mercedes sprzedał na całym świecie 230 tys. egzemplarzy Gelendy. W ubiegłym roku model osiągnął rekordową popularność i znalazł 9 tys. nabywców (+35 proc. względem 2011).
msob, źródło: "Car and Driver", Mercedes