Nowa zakazana reklama? Gigant wzbudził mocne kontrowersje
Nie od dziś wiadomo, że najlepszym sposobem na to, żeby reklama jakiegoś produktu została zauważona, powinna bawić lub wzbudzać kontrowersje. Tą drugą drogą postanowiono pójść przy okazji reklamy oleju Mobil 1.
Można odnieść wrażenie, że zapanował już konsensus co do tego, że przyszłość transportu musi być elektryczna. Zaczęły się już pojawiać stosowne legislacje, ustanawiające zakazy sprzedaży nowych samochodów spalinowych, jak ten na terenie Unii Europejskiej, który zacznie obowiązywać w 2035 roku.
Jak będzie wyglądała taka elektryczna przyszłość? Dystopijną i mocno przerysowaną wizję możemy zobaczyć w nowej reklamie Mobil 1. Dwuminutowy filmik o przygnębiającej i ciemnej kolorystyce, pokazuje ludzi zmuszonych do ciągnięcia za sobą naręczy kabli, co przeszkadza im w codziennym funkcjonowaniu i wyraźnie ich przygnębia.
Nagle jeden z bohaterów zauważa nieco ciepłych kolorów. Okazuje się, że ich źródłem jest zaparkowany przed domem spalinowy pick-up. Wybiera się nim na przejażdżkę, szczęśliwy, że zerwał ograniczające go kable i może poczuć wolność.
Reklama ta powstała także w krótszej wersji, gdzie radość z jazdy spalinowymi samochodami odkrywa dziewczynka wraz ze swoją mamą.