​Naciśnij ten przycisk 120 razy, a nie uwierzysz, co się stanie

Co się stanie, gdy przekręcimy kluczyk w stacyjne 60 razy? Albo naciśniemy przycisk uruchamiania silnika 120 razy? W wielu samochodach zapewne nic, ale inaczej jest w niektórych modelach Forda...

Procedury serwisowe to zazwyczaj wiedza zastrzeżona dla mechaników. Jednak w amerykańskiej prasie pojawiło się kilka informacji na temat, które dotyczą niektórych modeli Forda. Wzbudziły one dość duże zainteresowanie.

W dzisiejszych czasach mechanik musi nie tylko umieć przykręcać i odkręcać śruby, by wymieniać części, ale przede wszystkim musi znać obsługę komputera, który stał się podstawowym narzędziem diagnostycznym i bez którego serwis nowoczesnych samochodów jest często praktycznie niemożliwy. 

Naciśnij przycisk uruchamiania silnika 120 razy...

Za pomocą komputera w nowych samochodach można np. dezaktywować tzw. tryb fabryczny, w którym auta opuszczają zakłady produkcyjne. Ale nie tylko. Ford informuje bowiem techników serwisowych, że z trybu fabrycznego można wyjść naciskając... przycisk uruchamiania silnika 120 razy! Czemu akurat tyle? Nie wiadomo, na szczęście amerykański producent nie ustawił limitu czasu na tę czynność, dzięki czemu nie trzeba się śpieszyć.

Reklama

... albo przekręć kluczykiem 60 razy

Jeśli samochód nie został wyposażony w system bezkluczykowy, procedura wyprowadzania go z trybu fabrycznego jest nieco łatwiejsza - wystarczy przekręcić kluczykiem w stacyjce... 60 razy.

Limit czasowy obowiązuje natomiast podczas wyjścia z trybu transportowego. Wówczas należy pięć razy nacisnąć i puścić pedał hamulca oraz dwukrotnie nacisnąć przycisk świateł awaryjnych i trzeba to zrobić w ciągu 10 sekund.

Co to jest tryb fabryczny i tryb transportowy samochodu

Tryb fabryczny to ustawienie, w którym fabrycznie nowe samochody opuszczają zakład produkcyjny. W trybie tym możliwe jest testowanie sprawności poszczególnych elementów, ponadto odłączane jest zasilanie szeregu systemów pokładowych, dzięki czemu możliwy jest długi transport czy postój bez rozładowania akumulatora. 
Trybu fabrycznego używają czasem również mechanicy w serwisach, by zdiagnozować nietypowy problem.

Tryb transportowy działa podobnie jak fabryczny, oszczędzając akumulator. Jednak nie daje tylu możliwości diagnostycznych, natomiast umożliwia m.in. wciągnięcie na lawetę bez włączania silnika.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ford | naprawa u mechanika
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy