Moc silnika
Ogółem, kierowcy najczęściej typowali silniki o mocy do 130 KM oraz od 131 do 150 KM.
Takiego wyboru dokonało odpowiednio 43 proc. i 39 proc. respondentów. Silniki o mocy 151 i więcej KM zyskały uznanie jedynie wśród 18 proc. policjantów. Na wybór mocy silnika samochodu miały wpływ rodzaj i charakter wykonywanej służby.
Najmniejsze wymagania odnośnie mocy mieli policjanci ze służby kryminalnej. Aż 60 proc. z nich wskazało na najsłabszy silnik o mocy do 130 KM. Kierowcy ze służb patrolowo-interwencyjnych częściej stali na stanowisku, że w specyfice ich pracy lepiej sprawdzi się silnik o średniej mocy od 131 do 150 KM (42 proc.).
Najwyższe wymagania dotyczące mocy silnika samochodu służbowego mieli policjanci ruchu drogowego. Kierowcy z tej służby w 40 proc. typowali silnik o mocy od 131 do 150 KM, a w 27 proc. przypadków - silniki o najwyższych parametrach - powyżej 151 KM. W tym ostatnim przedziale różnica w stosunku do ogółu badanych wyniosła 9 punktów procentowych.