Ulubione auta Polaków
W 2009 roku preferencje motoryzacyjne Polaków nieco się zmieniły. W rankingu najlepiej sprzedających się marek zanotowano kilka roszad.
W styczniu tego roku Polacy kupili 26 tys. 824 samochody osobowe, o 5,5 proc. mniej niż w styczniu 2008 roku - podał IBRM Samar. Największy wzrost sprzedaży zanotował Fiat, a największy spadek - Toyota.
Pozycję lidera rynku aut nowych zajęła Skoda, której samochody znalazły 2841 nabywców, o 4,7 proc. mniej niż w ubiegłym roku. Dało to czeskiej marce 10,6 proc. udziału w rynku, o 0,1 proc. więcej niż rok wcześniej.
Na pozycję wicelidera polskiego rynku awansował Fiat, którego auta kupiło 2817 nabywców. To jeden z najwyższych wskaźników wzrostu w gronie dziesięciu najchętniej kupowanych na polskim rynku marek - 12,1 proc. Fiat zwiększył tym samym swój udział w rynku z 8,9 do 10,5 proc.
Trzecie miejsce zajął Opel, którego samochody kupiło 2506 osób, o 17,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Udział w rynku tej marki spadł do do 9,4 proc.
Dalsze miejsca w kolejności zajęły marki: Volkswagen - 2084 sprzedane auta (wzrost o 20,7 proc. w porównaniu ze styczniem 2008 r.), Toyota - 1812 (spadek o 48,7 proc.), Peugeot - 1691 (wzrost o 11,8 proc.), Renault - 1529 (spadek o 12,3 proc.), Ford - 1426 (wzrost o 1,6 proc.), Honda - 1400 (wzrost o 2,6 proc.) i Citroen - 1 210 (spadek o 16,3 proc.).
Drugą dziesiątkę rankingu otwierają marki koreańskie: Kia (1136 aut, +11,3 proc.) i Hyundai (1 096 szt., +44,8 proc.).