Skoda liderem sprzedaży nowych aut w Polsce
W 2019 roku zarejestrowano w Polsce 157 719 samochodów osobowych i dostawczych pochodzących z Volkswagen Group Polska. Na pierwszym miejscu w zestawieniu z liczbą 68 646 (-1%) samochodów, po raz 11. z rzędu, znalazła się Skoda. Volkswagen uplasował się na trzeciej pozycji z liczbą 53 844 (-4%).
Marki Audi i Seat znalazły, odpowiednio, 13 777 (-6%) oraz 12 435 (-1%) klientów. Znaczny wzrost rejestracji zanotowała marka Porsche dostarczając 1 821 (+9%) samochodów. Wzrost rejestracji dotyczy także samochodów dostawczych (10,3%). Najczęściej rejestrowanym nowym samochodem w Polsce w minionym roku ponownie była Škoda Octavia.
W 2019 roku liczba rejestracji nowych samochodów Grupy VW w Polsce nieznacznie się zmniejszyła w porównaniu z wynikiem w 2018 roku (-2,1%). Zdecydowany wzrost rejestracji zanotowano jednak w przypadku samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.
Pod koniec roku w polskiej ofercie marek należących do Grupy Volkswagen znajdowały się elektryczne auta miejskie, kompaktowe, typu SUV, sportowe i dostawcze. W tym roku oferta elektrycznych modeli zostanie podwojona. W latach 2020-2024 koncern zainwestuje aż 33 miliardy euro w elektromobilność.
Inwestycje dotyczą także polskiego rynku. Volkswagen Group Polska wraz z siecią dealerską mocno inwestują w rozbudowę infrastruktury ładowarek dla samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in przy salonach sprzedaży. W sumie powstanie aż 400 punktów ładowania, z 70 już można korzystać.
Volkswagen Group Polska intensywnie rozwija także sprzedaż sprawdzonych, używanych samochodów. W 2019 roku padł kolejny rekord, sprzedano 23 531 (+17,5%) aut z certyfikatem Das WeltAuto. Das WeltAuto to wielomarkowy program odkupu i sprzedaży osobowych samochodów używanych, działający przy salonach dealerskich marek: Volkswagen, Seat, Skoda oraz Volkswagen Samochody Dostawcze.
Główną ideą programu jest sprzedaż aut używanych w bardzo dobrym stanie technicznym, których historia i przebieg zostały szczegółowo sprawdzone.