Rekordowa sprzedaż Audi w ostatnim kwartale 2020 roku
Pomimo trwającej epidemii, Audi zakończyło rok 2020 najbardziej owocnym sprzedażowo kwartałem w historii firmy. Od początku października do końca grudnia 2020 marka dostarczyła do rąk klientów 505 583 samochody.
Swój sukces przedstawiciele firmy tłumaczą rozszerzeniem cyfrowych ofert sprzedaży i serwisu, na przykład konsultacji Audi Live. Cyfryzacja sprzedaży i doświadczenia zdobyte podczas pierwszej fali koronawirusa na wiosnę, przyczyniły się w znacznym stopniu do tego, że Audi zakończyło rok 2020 najbardziej udanym kwartałem w historii firmy.
Popyt na model e-tron (w tym e-tron Sportback) w roku 2020 wzrósł o 79,5 procent w porównaniu z 2019 (2020: 47 324 samochody). Audi e-tron jest światowym liderem sprzedaży wśród pojazdów elektrycznych produkowanych przez niemieckich producentów samochodów segmentu premium. W Norwegii jest nawet najlepiej sprzedającym się pojazdem spośród wszystkich modeli elektrycznych dostępnych na tamtejszym rynku. W Niemczech e-tron (w tym e-tron Sportback) zdołało w ostatnim kwartale ponad dwukrotnie zwiększyć swoją sprzedaż w porównaniu z rokiem 2019.
Biorąc pod uwagę inne modele z gamy Audi, to największe wzrosty w porównaniu z rokiem 2019 odnotowały Q3 (+18,1 procent) i A6 (+11,8 procent). Bardzo popularne wśród klientów były też sportowe wersje modelowe spod znaku Audi Sport. Dostarczono ich w roku 2020 ponad 29 300, co oznacza wzrost aż o 16,1 procent w porównaniu z rokiem 2019.
W roku 2020 zarejestrowano w Polsce ogólnie 428 376 nowych, osobowych samochodów. To o 22,9 procent mniej niż w roku 2019. Jedyną marką w zestawieniu TOP 20, która zwiększyła swą sprzedaż, była marka Audi notująca wzrost liczby rejestracji w naszym kraju aż o 13,25 procent. Audi dostarczyło klientom w Polsce 15 602 samochody (2019: 13 777 egz.), zwiększając tym samym udział w rynku do 3,64 procenta (2019: 2,48 procenta). Tylko w grudniu 2020 na polskim rynku zarejestrowano 1719 nowych Audi, o 6,44 procent więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2019 (XII 2019: 1615).
Na rynku chińskim Audi sprzedało w ubiegłym roku więcej samochodów niż kiedykolwiek w przeszłości. 727 358 nowych Audi wyjechało na drogi Państwa Środka, co oznacza wzrost o 5,4 procent. Również czwarty kwartał był w Chinach lepszy niż porównywalne okresy lat poprzednich. Do rąk chińskich klientów dostarczono w tym czasie 214 467 aut - wzrost o 7,7 procent. Do nowych, rekordowych wyników na tym największym dla Audi rynku, doprowadziły z pewnością szybkie ożywienie gospodarcze po pandemii oraz wysokie zapotrzebowanie na indywidualną mobilność. Najlepszą sprzedaż odnotowały tam modele: Q2 (+33,8 procent), A6 (+41,1 procent), A7 (+142,1 procent) i A8 (+13,8 procent).
W Stanach Zjednoczonych odnotowano spadek rok do roku o 16,7 procent, do 186 620 samochodów. Duży popyt konsumencki oraz tendencja wzrostowa na koniec roku pokazują jednak, że perspektywy na rok 2021 są korzystne. Rosnący popyt widoczny jest przede wszystkim w segmencie SUV-ów: ich udział w sprzedaży Audi na amerykańskim rynku w 2020 roku wyniósł 66 procent, a w czwartym kwartale wzrósł aż do 74 procent. Na przestrzeni całego roku szczególnie dobrze wygląda sprzedaż Q3 (+83,9 procent) i e-tron (+10 procent). W ostatnim kwartale szczególnie dobre były wyniki sprzedaży Q5 (+15 procent) i Q8 (+11 procent).
W całej Europie dostawy nowych Audi były w porównaniu z rokiem 2019 niższe o 19,5 procent i zamknęły się liczbą 619 723 aut. Niemniej jednak wzrosła sprzedaż e-trona (+80,6 procent) i Q7 (+6,3 procent). W czwartym kwartale, pomimo rosnących ograniczeń wynikających z pandemii koronawirusa, trend wzrostowy był już widoczny dla całej gamy modelowej Audi: dostawa 178 891 samochodów w okresie od października do grudnia była o 2,5 procent wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim.