Polacy coraz chętniej kupują hybrydy
Rynek samochodów hybrydowych w Polsce wzrósł w pierwszym półroczu 2015 roku o 51% w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 roku. Od stycznia do czerwca 2015 roku zarejestrowano 2458 hybryd, zaś w tym samym okresie ubiegłego roku 1624 auta hybrydowe.
Spośród wszystkich marek oferujących hybrydy największy udział w rynku, bo wynoszący 63%, ma Toyota. Lexus zajął drugie miejsce, sprzedając 32% wszystkich samochodów hybrydowych. Trzecie miejsce przypada Mitsubishi z 3-procentowym udziałem w rynku. Po jednym procencie zajęły Infiniti oraz Ford, zaś pozostali gracze sprzedali pojedyncze sztuki albo też nie znaleźli w pierwszym półroczu ani jednego nabywcy na swoje hybrydy.
Toyota zanotowała wzrost rejestracji hybryd o 57%, tj. o 843 samochody. Wśród modeli tej marki największym wzrostem cieszył się Yaris - aż o 117%. Najpopularniejszą hybrydą w Polsce pozostaje Auris, którego 995 sprzedanych egzemplarzy oznacza wzrost o 39,5%. W drugim półroczu możemy się spodziewać jeszcze lepszych wyników tego modelu w związku z lipcowym debiutem wersji po liftingu. Toyota ogłosiła, że w przedsprzedaży klienci złożyli zamówienia na 600 hybrydowych Aurisów.
Lexus sprzedał o 242 samochody więcej niż w I połowie 2014 roku, co przyniosło wzrost o 45%. Liderem wśród hybrydowych modeli marki jest wprowadzony na rynek w drugiej połowie ubiegłego roku SUV NX, który znalazł 367 nabywców. Drugim najpopularniejszym Lexusem jest luksusowy kompakt CT, którego sprzedaż wzrosła o prawie 55% i wyniosła 158 samochodów.
Zdecydowany wzrost popularności zanotował Mitsubishi Outlander PHEV, jedyny hybrydowy model marki. Jego sprzedaż wzrosła trzykrotnie z 23 sztuk do 69. Natomiast z wyraźnym spadkiem zainteresowania spotkało się Infiniti Q50 - zamiast 57, jak w I połowie 2014, model znalazł w 2015 roku 23 nabywców. Spadku nie zrównoważył jeden sprzedany Q70. Ford sprzedał 23 hybrydowe wersje Mondeo.