Peugeot e-308 wyceniony. Ma bogate wyposażenie, ale cena i tak robi wrażenie

Choć rynkowej premiery jeszcze nie było, Peugeota 308 w wersji z napędem elektrycznym można już zamawiać. Samochód dostępny jest na razie tylko w jednej wersji wyposażeniowej, kosztującej niemało.

Peugeot e-308 dostępny w Polsce. Jaki silnik?

Peugeot kontynuuje elektryfikację swojej gamy modelowej i dołącza do niej zasilaną wyłącznie prądem wersję modelu 308. Samochód wyposażony jest w silnik generujący 156 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na rozpędzenie się od zera do 100 km/h w 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna natomiast została ograniczona do 170 km/h. 

Za magazynowanie energii elektrycznej odpowiada wysokonapięciowy akumulator o pojemności 54 kWh, który charakteryzuje się zmienionym składem chemicznym (80 proc. niklu, 10 proc. manganu i 10 proc. kobaltu). Generuje on napięcie 400 V i zapewnia zasięg do 411 km (w cyklu mieszanym WLTP). Gniazdo ładowania jest dostosowane do wszystkich typów terminali ładowania. W przypadku korzystania z publicznej stacji o mocy 100 kW naładowanie akumulatora z poziomu 20 do 80 proc. ma zajmować mniej niż pół godziny. 

Reklama

Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy. W każdym z nich samochód dysponuje inną mocą i momentem obrotowym:

  • ECO: 107 KM i 220 Nm
  • NORMAL: 136 KM i 250 Nm
  • SPORT: 156 KM i 270 Nm

Peugeot e-308 dostępny w wersji premierowej First Edition

Choć debiutu rynkowego jeszcze nie było, a pełna oferta ma być dostępna od września tego roku, Peugeota e-308 już można zamówić. Oferowany jest on jednak póki co tylko w jednej wersji wyposażeniowej - First Edition. Jeśli chodzi o wyposażenie, nie można narzekać. Znajdziemy tam m.in.:

  • 18-calowe felgi
  • podgrzewane fotele ze specjalną tapicerką z serii First Edition
  • cyfrowy wyświetlacz w miejscu zegarów 
  • 10-calowy ekran multimediów
  • trójfazową ładowarkę pokładową 11 kW
  • podgrzewaną kierownicę
  • reflektory Peugeot Matrix LED
  • system ostrzegający w czasie cofania o pojazdach poruszających się poprzecznie
  • kamera cofania
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go

Peugeot e-308 First Edition kosztuje niemal tyle, co Tesla Model 3

Obszerne wyposażenie idzie jednak w parze z dość wysoką ceną. Zasilane prądem auto francuskiego producenta zostało wycenione na 203 100 złotych (to zaledwie 2 tys. złotych mniej niż Tesla Model 3). Samochód można wziąć w leasing z miesięczną ratą w wysokości 1 855 złotych netto (leasing na 36 miesięcy, wpłata początkowa w wysokości 19,2 proc. oraz roczny przebieg na poziomie 10 tys. km). 

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Peugeot | Peugeot 308
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy