Już 42.657 aut w kontyngencie

Do 10 lipca Ministerstwo Gospodarki rozdysponowało w siedmiu transzach 42.657 aut z bezcłowego kontyngentu, który w 2000 roku wynosi ponad 44 tys. samochodów - poinformowało w poniedziałek biuro prasowe resortu. W lipcowej, siódmej w tym roku puli, resort przyznał 5.580 pozwoleń na sprowadzenie samochodów osobowych bez cła. Dotychczas najwięcej, po 2.800 pozwoleń, dostały firmy, które importują następujące marki: citroen, fiat, ford, honda, nissan, opel, peugeot, renault, seat, toyota oraz volkswagen. Tegoroczny kontyngent na samochody ciężarowe (w wysokości 180) został wyczerpany w marcu, w trzeciej puli. Rok 2001 będzie ostatnim, kiedy na auta sprowadzane bez cła z Unii Europejskiej, będzie obowiązywał kontyngent. Rok później za samochody wyprodukowane w państwach UE i sprowadzone do Polski nie będziemy już płacić cła.

Do 10 lipca Ministerstwo Gospodarki rozdysponowało w siedmiu transzach 42.657 aut z bezcłowego kontyngentu, który w 2000 roku wynosi ponad 44 tys. samochodów - poinformowało w poniedziałek biuro prasowe resortu. W lipcowej, siódmej w tym roku puli, resort przyznał 5.580 pozwoleń na sprowadzenie samochodów osobowych bez cła. Dotychczas najwięcej, po 2.800 pozwoleń, dostały firmy, które importują następujące marki: citroen, fiat, ford, honda, nissan, opel, peugeot, renault, seat, toyota oraz volkswagen. Tegoroczny kontyngent na samochody ciężarowe (w wysokości 180) został wyczerpany w marcu, w trzeciej puli. Rok 2001 będzie ostatnim, kiedy na auta sprowadzane bez cła z Unii Europejskiej, będzie obowiązywał kontyngent. Rok później za samochody wyprodukowane w państwach UE i sprowadzone do Polski nie będziemy już płacić cła.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochody
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy