Tych samochodów absolutnie nie kupuj! Są niebezpieczne!
Euro NCAP - niezależna organizacja badająca poziom bezpieczeństwa nowych, oferowanych na europejskich rynkach, pojazdów - przeprowadziła kolejne testy zderzeniowe.
Tym razem eksperci z dziedziny ochrony pasażerów i pieszych przyjrzeli się bliżej sześciu modelom, które rozpoczynają właśnie swoją rynkową karierę. Co ciekawe, nie obyło się bez wpadek!
Testom zderzeniowym poddano nowe: BMW 2 Active Tourer, Nissana Pulsara, Renault Megane Hatchback, Skodę Fabię, Suzuki Celerio i Teslę model S. Które auta wyszły z prób obronną ręką?
Bez obaw inwestować można w BMW. Auto otrzymało ogólną notę pięciu gwiazdek. Ochronę dorosłych oceniono na 84 proc, dzieci na 85 proc, a pieszych na 60 proc. 70 punktów procentowych przyznano autu za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo.
Maksymalny wynik - pięciu gwiazdek - uzyskał też nowy Nissan Pulsar. W każdej z kategorii samochód może się pochwalić stosunkowo wysokimi notami. Za ochronę dorosłych przyznano mu 84 proc. punktów, za ochronę dzieci - 81 proc. Zabezpieczenie pieszych przed skutkami wypadków oceniono na 75 proc. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa na 68 proc.
Na pięć gwiazdek zasłużyła też nowa Skoda Fabia. Mimo niewielkich wymiarów ochronę dorosłych i dzieci oceniono na 81 proc. Po 69 punktów procentowych przyznano autu za zabezpieczenie pieszych i dodatkowe systemy bezpieczeństwa.
Ostatnim z pojazdów, który otrzymał od Euro NCAP maksymalny wynik pięciu gwiazdek jest nowa Tesla model S. Ochronę dorosłych oceniono na 82 proc., dzieci na 77 proc. a pieszych na 66 proc. Za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo Tesla otrzymała 71 punktów procentowych.
Za wpadkę uznać można czterogwiazdkowy wynik nowego Renault Megane Hatchback. Co ciekawe, zabezpieczenie dorosłych i dzieci oceniono na wysokie 83 proc. i 78 proc. Nowe Renault gorzej poradziło sobie z ochroną pieszych, za którą otrzymało 60 punktów procentowych. Dość nisko - na 56 proc. - oceniono również dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo. Warto dodać, że kilka miesięcy temu Euro NCAP przeprowadziło już testy tego modelu. Auto otrzymało wówczas zaledwie 3 gwiazdki. Renault wzięło sobie jednak do serca ich wyniki i wprowadziło szereg poprawek, m.in. w sposobie mocowania pasów bezpieczeństwa.
Najniżej z całej testowanej szóstki oceniono nowe Suzuki Celerio. W ogólnej skali japońskie supermini otrzymało zaledwie trzy gwiazdki. Na niskiej nocie zaważyła głównie przeciętna - oceniona na 61 proc. - ochrona dorosłych i kiepskie wyposażenie. Dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo oceniono zaledwie na 38 punktów procentowych. Niezłe noty - 78 proc. - auto otrzymało za ochronę dzieci. Za poziom ochrony pieszych Suzuki otrzymało 68 punktów procentowych.