Rozbili aż 6 samochodów!
EuroNCAP, niezależna organizacja badająca poziom bezpieczeństwa we współczesnych samochodach ogłosiła właśnie wyniki najnowszych testów zderzeniowych.
Tym razem rozbito aż sześć samochodów, z których cztery otrzymały maksymalny wynik - pięciu gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów.
Najmniejszym ze sprawdzanych samochodów było niedostępne na naszym rynku daihatsu materia. Niewielkich rozmiarów hatchback otrzymał cztery gwiazdki za ochronę dorosłych, trzy za ochronę dzieci i dwie za ochronę pieszych.
Zdecydowanie lepiej poradziła sobie zbliżona rozmiarami mazda2. Samochód otrzymał aż pięć gwiazdek w kategorii ochrony dorosłych i cztery za ochronę najmłodszych. Niezadowoleni mogą być jedynie piesi, za których ochronę mazda otrzymała tylko dwie gwiazdki.
W tej kategorii najlepiej poradziła sobie popularna u nas honda civic, uzyskując wynik trzech gwiazdek. Niestety, w pozostałych kategoriach "kosmiczna" honda wypadła nieco gorzej, ochronę dorosłych i dzieci oceniono w tym przypadku na cztery gwiazdki.
W testach najlepiej poradziły sobie samochody rodzinne. Zarówno mercedes klasy C, volvo V70, jak i nowa renault laguna otrzymały maksymalną notę pięciu gwiazdek za ochronę dorosłych. Zwłaszcza francuskie auto ma się czym pochwalić, uzyskało bowiem największą ilość punktów w historii testów EuroNCAP. Po uderzeniu bocznym bez problemów można otworzyć tylne drzwi.
W kategorii ochrony dzieci na cztery gwiazdki oceniono volvo i renault. Mercedes uzyskał gorszy wynik - trzech gwiazdek. Niestety nie mamy dobrych wiadomości dla pieszych, wszystkie trzy samochody otrzymały tylko po dwie gwiazdki za ich ochronę.
W czasie testów nie obyło się bez pewnych niespodzianek. Mazda i volvo miały problemy z poduszkami powietrznymi. W obu samochodach wypaliły one z opóźnieniem. W przypadku mazdy problem dotyczył poduszki powietrznej pasażera, w volvo nie zadziałały prawidłowo kurtyny powietrzne. Po wprowadzeniu poprawek w module sterującym Mazda po raz kolejny przystąpiła do testu z modelem 2 i najwyraźniej zmiany konstrukcyjne okazały się skuteczne. Sprawa ma się nieco inaczej z Volvo, które również dostarczyło do ponownego testu poprawiony model. Okazało się jednak, że kurtyny po raz kolejny nie zadziałały prawidłowo, szwedzka marka wszczęła dochodzenie mające ustalić przyczynę tych problemów.