Nowości Bilsteina

Jak zachowują się amortyzatory zużyte a jak nowe i sprawne zaprezentowała ostatnio w Warszawie firma LuK-AS. Przy okazji zaproszeni dziennikarze dowiedzieli się o nowościach Bilsteina (firma ta jest dostawcą części seryjnych dla takich firm jak DaimlerChrysler, General Motors, Ford, Jaguar, Maserati, Porsche, Subaru i Ferrari). Jedną z nich są zawieszenia gwintowane.

Przygotowane zostały one dla wymagających kierowców ceniących jazdę sportową i wyścigową. Świetnie sprawdzają się również w typowych warunkach tzn. w ruchu ulicznym. Ich zaletą jest możliwość indywidualnego dostosowania prześwitu podwozia i wysokości środka ciężkości karoserii do określonych warunków jazdy. Regulacja taka jest możliwa poprzez nagwintowany regulacyjny talerz podporowy sprężyny wraz z nakrętką kontrującą. Podczas regulacji wysokości zawieszenia wstępne naprężenie sprężyn pozostaje niezmienione. Rozwiązanie techniczne zastosowane przez firmę Bilstein, w zależności od modelu samochodu, pozwala uzyskać obniżenie zawieszenia do 55 mm pomimo, że do jazdy po zwykłych drogach zlecana wartość obniżenia nie przekracza 35 mm.

Reklama

System PSS 9 (czyli Professional Suspension System) wyposażony został dodatkowo w układ regulacji charakterystyki pracy amortyzatorów w zależności od wymagań kierowcy i celu do jakiego wykorzystywany jest samochód (jazda uliczna, rajdy, jazda po torze). Na każdym amortyzatorze umieszczone są dwa (góra i dół) pokrętła z 9 stopniową skalą. Pozycja 1 - odpowiada najtwardszej charakterystyce.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: General Motors | firma | nowości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy