Kiedy pojedziemy dwupasmówką do Zakopanego?

Na razie ma szans na modernizację ostatniego odcinka Zakopianki . Prace na odcinku między Nowym Targiem a Zakopanem rozpoczną się najwcześniej w 2020 roku - dowiedział się nasz reporter Maciej Pałahicki.

Na razie ma szans na modernizację ostatniego odcinka Zakopianki . Prace na odcinku między Nowym Targiem a Zakopanem rozpoczną się najwcześniej w 2020 roku - dowiedział się nasz reporter Maciej Pałahicki.

Generalna Dyrekcja Gród Krajowych i Autostrad nie ma ani pieniędzy, ani ochoty na użeranie się z protestującymi góralami.

Starosta tatrzański Andrzej Gąsienica-Makowski nie zamierza jednak czekać do nowej dekady. Chce doprowadzić do kompromisu.

- Będziemy apelować, żeby ministerstwo wyraziło zgodę dla generalnej dyrekcji w Krakowie, żeby rozpoczęli działania w kierunku przeprojektowania - powiedział w rozmowie z reporterem RMF FM Maciejem Pałahickim.

Generalna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad na razie nie ma jednak pieniędzy nawet na nowe projekty, które być może bardziej przypadłyby góralom do gustu. Wygląda więc na to, że o nowej Zakopiance możemy na razie tylko pomarzyć.

Reklama

Zakopianka miała być w całości zmodernizowana do końca 2010 roku. Prace opóźniły się jednak m.in. ze względu na protesty górali, którym nie odpowiadał przebieg drogi w Poroninie. W efekcie wygasła decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych, co oznacza, że całą procedurą trzeba zacząć od nowa.

RMF
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy