Getz w Euro NCAP
Jak już informowaliśmy w najnowszych testach zderzeniowych organizacji Euro NCAP hyundai getz (kategoria samochodów małych), uzyskał cztery gwiazdki za ochronę pasażerów i kierowcy a tylko jedną w ochronie pieszego.
Wyniki testu potwierdzają ten sam poziom bezpieczeństwa, jaki oferują toyota yaris, polo czy audi A2.
Na uwagę zasługuje także czterogwiazdkowa nota uzyskana przez getza w zakresie ochrony dzieci. Pozwoliły ją osiągnąć między innymi takie zabezpieczenia jak standardowo montowane uchwyty dla fotelika dziecka na tylnych siedzeniach, blokada przed otwarciem drzwi przez dziecko.
Systemy zabezpieczenia testowanego modelu obejmowały dwie jednostopniowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne chroniące tułów i głowę, napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikiem napięcia, a także "przypominacz" zapięcia pasów kierowcy. Zabezpieczenie przed zderzeniem zostało wykonane w hyundaiu getz przy użyciu elementów stalowych o podwyższonej wytrzymałości, a jednoczęściowy boczny panel zewnętrzny i boczne belki zwiększają sztywność nadwozia.
Hyundai zaprojektował getza z przeznaczeniem na rynek europejski. Pojazd ten jest w 80% eksportowany właśnie do Europy. W wersjach oferowanych na polskim rynku dostępny jest z systemem ABS. W układzie hamulcowym zastosowano tarcze hamulcowe z przodu i bębny hamulcowe z tyłu.