Używany Peugeot 406 (1995-2004)

Stary, ale jary – to określenie świetnie pasuje do 406. Dzięki solidnej blacharce i trwałym dieslom nie wybiera się jeszcze na emeryturę.


Funkcjonalność, osiągi, wyposażenie

Podobnie jak mniejszy 306, także 406 jest samochodem niedocenianym na rynku i można go kupić taniej niż niemieckich rywali, od których w ogóle nie jest gorszy. Starannie zabezpieczone przed korozją nadwozie kryje szerokie, wygodne wnętrze, a w dodatku w wersji kombi bagażnik ma aż 525 litrów. Bez wątpienia optymalna wersja silnikowa to dwulitrowy "benzyniak", ewentualnie doposażony w sekwencyjną instalację LPG. Diesle 1.9 słyną z niebywałej jak na dzisiejsze realia trwałości, ale większość pokonała już tak duże przebiegi, że czeka je tylko remont. Można zainteresować się 2.0 HDi, jeśli ma udokumentowany przebieg poniżej 300 tys. km.

Reklama

Awaryjność, koszty, rynek

Ocynkowana blacha nie poddaje się w starciu z solą na polskich drogach. Większość aut wciąż jest w dobrym stanie blacharskim. Stosunkowo prosta mechanika rzadko zawodzi - jeśli by chcieć wskazać problematyczny silnik, jest nim benzynowy 1.8 (zużyte pierścienie tłokowe) lub diesel 2.2 HDi (ma filtr cząstek stałych). Wersje V6 są dla odmiany mało awaryjne, ale bardzo drogie w serwisowaniu. Ceny spadły do wyjątkowo atrakcyjnego poziomu: za cenę ok. 10 tys. zł można kupić kombi z końca produkcji z takim wyposażeniem jak ESP, skórzana tapicerka i klimatyzacja automatyczna.

  • Tarcza + bęben = tarczobęben - nietypowe rozwiązanie tylnych hamulców: wewnątrz tarczy hamulcowej znajdują się jeszcze szczęki hamulca ręcznego.
  • Taxi, ale nie z Marsylii - model 406 zasłynął rolą w filmie "Taxi" i popularnością w polskich korporacjach. Sporo aut z ogłoszeń było kiedyś taksówkami.
  • Z siedemnastoma silnikami - paleta silników "406" obejmowała aż 17 jednostek napędowych. Największa wpadka to 2.0 HPI z wtryskiem bezpośrednim.


Peugeot 406: historia modelu

1995: prezentacja sedana.
1996: kombi o nazwie Break.
1999: lifting.
2004: nowy model - 407.

Peugeot 406: typowe usterki

  • Uszkodzenia koła pasowego w 2.0 HDi.
  • Wypalony filtr FAP w silniku 2.2 HDi.
  • Uszkodzenia kolektorów ssących w autach z LPG.
  • Skrzypienie i łomotanie z zawieszenia.
  • Usterki tylnych hamulców.


Peugeot 406: plusy

  • trwałe nadwozie,
  • bardzo udane silniki (z wyjątkiem 2.0 HPI),
  • niskie ceny,
  • pojemne kombi.


Peugeot 406: minusy

  • sporo aut na rynku wtórnym to byłe taksówki,
  • wnętrze jest zwykle dość mocno zużyte.


Długość/szerokość/wysokość:
456-472/177/140 cm.
Rozstaw osi: 270 cm.
Pojemność bagażnika: sedan 430 l,
kombi 525-1740 l.

Peugeot 406: popularne silniki

Benzynowe:

  • 1.6 88 KM - wymaga cierpliwości
  • 1.8 90-117 KM - uwaga na duże zużycie oleju
  • 2.0 132-145 KM - sporo mocy i odporności na LPG
  • 2.0 HPI 140 KM - z daleka!
  • 2.9 V6 167 KM - kosztowny i trudny w obsłudze serwisowej


Wysokoprężne:

  • 1.9 TD 90 KM - szkoda czasu na szukanie zadbanych sztuk
  • 2.0 HDi 90-109 KM - najlepszy diesel także do 406
  • 2.1 TD 109 KM - obiekt muzealny
  • 2.2 HDi 133 KM - mocny, ale ma filtr cząstek stałych

Peugeot 406 (1995-2004) - podsumowanie

Trochę niedoceniane auto. Wybór odpowiedniej wersji (i w dobrym stanie) gwarantuje jeszcze kilka lat jazdy bez stresu.

Nasz wybór:

Kombi z silnikiem 2.0 HDi lub 2.0 16V i instalacją LPG.

Używany Peugeot 307 (2001-2008) - OPINIE

Używany Peugeot 1007 (2005-2009) - OPINIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy