Używana Honda Legend (2004-2012)
Jest prawie jak Ford T. Prawie, bo można wybrać kolor nadwozia i tapicerki. Ale jeśli chodzi o silnik, skrzynię biegów i napęd pozostaje tylko jedna opcja.
HONDA LEGEND
lata produkcji: 2004-2012
ceny od: 34 000 zł
W 2004 roku Honda wyprodukowała samochód, który jej zdaniem był niemal idealny. Praktyka pokazała jednak, że potencjalni nabywcy aut z tego segmentu oczekują możliwości swobodnego wyboru wśród wielu różnorodnych opcji, a nie jednej "doskonałej" wersji skonfigurowanej przez producenta...
Konstrukcja
Samochód ma silnik umieszczony wzdłużnie z przodu, automatyczną skrzynię biegów i napęd na cztery koła. Zarówno z przodu, jak też z tyłu zastosowano zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe. Początkowo pod maską znajdowała się jednostka 3,5-litrowa. Po liftingu zastąpiono ją silnikiem o pojemności 3,7 litra - jest on rozwinięciem tej samej konstrukcji.
Samochód jest nieprzeciętnie trwały. Nie można narzekać ani na zabezpieczenie antykorozyjne, ani na podzespoły mechaniczne.
Największa wada
Zdecydowana większość użytkowników stawia Hondzie Legend tylko jeden zarzut: samochód ma przeciętne osiągi i stanowczo za dużo pali. Zapotrzebowanie na benzynę jest porównywalne jak w silnikach V8, a przyspieszenie i elastyczność - nieznacznie gorsze niż w nowoczesnych turbodoładowanych silnikach dwulitrowych (w internecie można kupić zestawy do tuningu elektronicznego). Wszystkiemu winna jest automatyczna skrzynia. Fakt, że biegi można zmieniać łopatkami pod kierownicą, nie zmienia tego, że rozpędzenie do setki zajmuje ponad 7 sekund.
Są też plusy
Jeśli ktoś nie zamierza wygrywać wszystkich startów spod świateł i potrafi się łagodnie obchodzić z pedałem gazu, z zakupu używanego Legenda będzie jednak bardzo zadowolony. Choć liczba ofert w ogłoszeniach jest bardzo skromna, dość często trafiają się egzemplarze w idealnym stanie, serwisowane w polskich salonach i z udokumentowanym, dość niskim jak na tę klasę przebiegiem. Oferty typu "auto krajowe, przebieg 230 tys. km, serwisowany w ASO" u konkurencji raczej się nie zdarzają. A w przypadku Hondy Legend - jak najbardziej.
1985: pierwszy Legend
1987: wersja coupe
1990: Legend II
1996: Legend III
2004: Legend IV (o nim piszemy)
2009: niewielki lifting modelu
2012: koniec produkcji
- Szybkie zużycie przednich tarcz hamulcowych i klocków - to efekt dużej masy pojazdu i seryjnej automatycznej skrzyni biegów.
- Awarie modułu bluetooth (produkowany w Meksyku).
- Zużycie przegubów kół przednich.
Używana Honda Legend imponuje jakością wykonania, poziomem wyposażenia i trakcją. Rozczarowują natomiast wysokie zużycie paliwa, ospała praca automatycznej skrzyni i wysokie koszty serwisowania. Decyzję o zakupie tego auta warto przemyśleć dwa razy.
OCENA 2/5
Oceny: 1 - niepolecany; 2 - warunkowo godny zainteresowania; 3 - godny zainteresowania; 4 - polecany; 5 - szczególnie polecany
Tekst: Jacek Ambrozik, zdjęcia: archiwum; "Motor" 27/2015
Honda Legend: "Legenda dla bogaczy" - "MOTOR" Z 1996 ROKU