Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure - test

Poprzednie kompaktowe Peugoty z przydomkiem „SW” wyróżniały się wysoką sylwetką i siedmioosobowym wnętrzem. Nowy model z tym zrywa. I wygrywa.

Przy ogłaszaniu tegorocznego zwycięzcy plebiscytu na "Samochód roku" podkreślano efektowny, elegancki styl nadwozia i podstęp w dziedzinie jakości wykonania. Zwrócono też uwagę na spore oszczędności na masie auta, sięgające 140 kg w porównaniu z poprzednią generacją "308", co miało znaleźć swoje odbicie w mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo.

Jednak w przypadku wersji kombi zarówno elegancja nadwozia, jak i umiarkowana masa auta przegrywają z dążeniem do uzyskania jak najlepszych walorów praktycznych. Jak jest w przypadku 308 SW?

Kombi z podręcznika

Reklama

Wcześniejsze generacje kompaktowych Peugeotów z przydomkiem "SW" wyglądem raczej nie rzucały na kolana. Właściwie nie były to nawet typowe kombi, miały sporo cech minivanów, np. podwyższoną sylwetkę i możliwość przewożenia 7 osób. Aktualny model jest natomiast podręcznikowym przykładem kombi i sprawdzian z estetyki zdaje celująco. Wygląda lekko i proporcjonalnie. Na dobrą sprawę jedyna rzecz, która łączy obecny model z poprzednikami, to obecność szklanego dachu panoramicznego o powierzchni 1,69 m². Za dopłatą (1800 zł), ale zawsze.

Pomimo dynamicznej sylwetki wnętrze 308 SW jest bardzo przestronne. Nawet na kanapie miejsca wystarczy dla osób o wzroście rzędu 2 m i to nawet wtedy, gdy z przodu usiądą równie wysokie osoby.

Co więcej, obszerna kabina pasażerska nie wpłynęła negatywnie na możliwości przewozowe. Bagażnik ma ponad 550 litrów, jest szeroki i głęboki. Przydatnym dodatkiem jest system przesuwanych na szynach uchwytów bagaży, który bardzo ułatwia ich unieruchomienie.

Szybko i drogo

Aktualnie, najmocniejszą jednostką napędową w gamie modelu 308 SW jest 2-litrowy turbodiesel. Silnik rozwija 150 KM i zapewnia więcej niż wystarczające osiągi, w dodatku zauważalnie lepsze, niż deklaruje producent. Ciekawym dodatkiem jest pakiet "Sport" (dopłata 1500 zł). Po aktywacji systemu rośnie czułość pedału gazu, zmniejsza się siła wspomagania kierownicy, zmienia się podświetlenie zegarów, a odgłos pracy silnika robi się bardziej rasowy - co jest akurat efektem ingerencji systemu audio.

Nie wszystko wygląda jednak tak różowo. W normalnym trybie silnik ma niezbyt przyjemny "chropowaty", odgłos pracy. I choć pomiary głośności dają bardzo dobre rezultaty, w czasie jazdy trochę to przeszkadza. Nie zachwyca też zużycie paliwa wynoszące średnio nieco ponad 6 l/100 km. O wynikach katalogowych można zapomnieć. Co nie zmienia faktu, że ogólne wrażenie samochód zostawia bardzo dobre.

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure - podsumowanie

Bardzo udany samochód. Ładny, solidnie wykonany i praktyczny. Jednak w tej wersji bardzo drogi.

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure: plusy

  • efektowna sylwetka nadwozia,
  • oryginalna i prosta w obsłudze deska rozdzielcza,
  • funkcjonalne, przestronne wnętrze


Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure: minusy

  • niezbyt przyjemny odgłos pracy silnika podczas przyspieszania,
  • podwyższone zużycie paliwa,
  • wysoka cena zakupu

Dane techniczne: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure

 Peugeot 308 SW
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1997 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Zasilaniecommon rail
Moc maksymalna150 KM/3750
Maks. moment obrotowy370 Nm/2000
Napędprzedni
Skrzynia biegówmanualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość459/156/147 cm
Rozstaw osi273 cm
Średnica zawracania10,8 m
Masa/ładowność1475/495 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)556/1606 l
Poj. zbiornika paliwa53 l (ON)
Opony205/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna194 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,2 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h9,3 s
Elastyczność 60-100 km/h6,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h11,0 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)37,0 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)36,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h64,0 dB →
Rzeczywista prędkość*96 km/h
Liczba obrotów kierownicą3,0
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)4,4/3,5/3,8
Teoretyczny zasięg1390 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)5,8/6,7/6,3
Rzeczywisty zasięg840 km
Cena wersji podstawowej**102 200 zł
Cena102 200 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Peugeot 308 e-HDi Allure - TEST

Peugeot 308, Volkswagen Golf - PORÓWNANIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy