Mercedes B 180 CDI 7G-DCT - test

Rodzinny Mercedes to bardzo komfortowe auto, a nowa skrzynia 7G-DCT potęguje to wrażenie.

Klasa B to model który trudno jednoznacznie zakwalifikować do typowych segmentów. Równie blisko mu do kompaktowego hatchbacka jak i do minivana. Do tego pierwszego, bo nie znajdzie się tu np. niezależnych foteli 2. rzędu, a do tego drugiego za sprawą jednobryłowej sylwetki. Za jego bezpośredniego rywala można uznać VW Golfa Plus.

Nowością w klasie B jest dwusprzęgłowa skrzynia biegów o nazwie 7G-DCT (rozwiązanie zbliżone do DSG stosowanego w grupie VW). Przekładnia oferowana jest jako opcja dla wszystkich wersji silnikowych tego modelu. Nawet w najsłabszej wersji wysokoprężnej o mocy 110 KM sprawia bardzo dobre wrażenie. Mercedes słynie z dopracowanych "automatów" i w tym przypadku jest tak samo.

Reklama

Kierowca ma do wyboru 3 tryby pracy przekładni: Sport (biegi zmieniane przy wyższych obrotach), Economy (zmiana biegu na wyższy przy niskich obrotach) i Manual (ręczna zmiana za pomocą łopatek przy kierownicy).

Biegi przełączane są błyskawicznie i płynnie. Jedynie przy gwałtownym ruszaniu następuje wyczuwalne szarpnięcie.

Co ciekawe, wersja z przekładnią 7G-DCT zapewnia nieco lepsze osiągi niż ta ze standardową skrzynią manualną. Czas przyspieszania od 0 do 100 km/h jest krótszy o 0,2 sekundy, a zużycie paliwa w ruchu miejskim niższe średnio o 0,1 l/100 km. Nie są to może wartości imponujące, ale komfort jazdy, zwłaszcza w mieście jest wyraźnie wyższy. Tym bardziej że wbrew pozorom 110-konny silnik okazuje się całkiem dynamiczny.

Dopłata do 7G-DCT wynosi 7040 zł, co w porównaniu z DSG w Golfie Plus 1.6 TDI 105 KM (dopłata 7900 zł) wydaje się rozsądną ofertą.

Mercedes B 180 CDI 7G-DCT: plusy

  • komfort jazdy,
  • wysoka jakość wykonania,
  • duży bagażnik,
  • oszczędny i dobrze wyciszony silnik,
  • płynna praca skrzyni.


Mercedes B 180 CDI 7G-DCT: minusy

  • kosztowne wyposażenie dodatkowe,
  • przeciętne osiągi,
  • zbyt nisko umieszczony panel obsługi klimatyzacji.

Dane techniczne: Mercedes B 180 CDI 7G-DCT

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1796 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna110 KM/3200
Maks. moment obrotowy250 Nm/1400
Skrzynia biegówaut./7-biegowa
Napędprzedni
Pojemność bagażnika (min./maks.)486/1554 l
Opony195/65 R15
Długość/szerokość/wysokość436/179/156 cm
Rozstaw osi267 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,7 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)5,5/4,2/4,7
Średnie zużycie paliwa w teście w l/100 km6,2
Cena109 940 zł

Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Robert Brykała

Mercedes C 350 4MATIC - TEST

Klasa B Electric Drive - odpowiedź na i3 - NOWOŚCI

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy