Audi A5 2.0 TFSI quattro S tronic - test

211-konne Audi A5 z napędem quattro i skrzynią S tronic to auto na każdą porę roku. A jego ponadczasowa linia nadaje się na każdą okazję.

Cztery lata na rynku to czas, po upływie którego nawet najciekawszy model powinien zostać delikatnie zmodyfikowany. Nie dlatego, że aktualnie oferowany jest już stary, ale po to, by podtrzymać zainteresowanie potencjalnych klientów. Jednak im materiał wyjściowy bardziej udany, tym modyfikacje są mniejsze. A że Audi A5 Coupé od początku istnienia przyciągało nie tylko ponadczasową sylwetką, ale i zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, więc i przeprowadzone pod koniec 2011 r. zmiany były niewielkie.

We wnętrzu drobiazgi

Reklama

O ile delikatne modyfikacje stylizacji nadwozia, dzięki którym sylwetka auta wydaje się bardziej dynamiczna, są jeszcze zauważalne, o tyle we wnętrzu naprawdę trudno doszukać się zmian. Dopiero wprawne oko zauważy, że z konsoli pomiędzy fotelami zniknęły cztery funkcyjne przyciski systemu multimedialnego MMI. Miało to uprościć jego obsługę, ale w praktyce nadal nie jest ona intuicyjna. Tym bardziej że system może być teraz mocno rozbudowany. Za dopłatą rozszerzymy go o nawigację z mapą Google Earth i bezprzewodowy internet - rozwiązania znane z bardziej luksusowych modeli A6 i A8.

Pod maską A5 Coupé pracować może jeden z trzech zmodyfikowanych silników wysokoprężnych (2.0 TDI: 177 KM, 3.0 TDI: 204, 245 KM), przekonstruowany 170-konny silnik benzynowy 1.8 TFSI, 6-cylindrowy 3.0 TFSI (272 KM) lub montowany w A5 sprzed modyfikacji 2.0 TFSI.

Idealne połączenie

Do testu trafiła właśnie wersja z tą znaną jednostką. Na tle konkurencji nadal wyróżnia się wysoką kulturą pracy i płynnością rozwijania mocy. Jest jej niemało, bo aż 211 KM, więc i osiągi nie pozostawiają wiele do życzenia - do 100 km/h auto przyspieszyło w 6,6 s. Wpływ na tak dobrą dynamikę mają dwa czynniki - szybko działająca, 7-biegowa skrzynia S tronic (w innych markach koncernu VW nazywana DSG) oraz stały napęd na cztery koła (quattro), który dba o to, by koła nie traciły przyczepności podczas ostrego ruszania. I wychodzi na to, że właśnie ta wersja A5 jest idealnym połączeniem osiągów, bezpieczeństwa prowadzenia i komfortu - bo auto także nieźle radzi sobie z tłumieniem nierówności.

Podsumowanie

Specjaliści z Audi dobrze opanowali sztukę małych zmian i... niczego nie zepsuli. A5 skutecznie broni się przed upływającym czasem.

Dane techniczne: Audi A5 2.0 TFSI quattro S tronic

silnikbenzynowy, turbo, R4, 16V
pojemność1984 cm3
maks. moc
przy
155 kW/211 KM
4300-6000/min
maks. mom. obr.
przy
350 Nm
1500-4200/min
przeniesienie napędunapęd stały na cztery koła,
skrzynia automatyczna,
7-biegowa (S tronic)
zawieszenieprzód i tył:
wielowahaczowe,
sprężyny śrubowe,
amortyzatory,
stabilizator; system
kontroli toru jazdy
hamulceprzód: tarcze went.
tył: tarcze;
wspomaganie hamowania
opony testowe245/40 R18 97H
dł./szer./wys.462,6/185,4/137,2 cm
rozstaw osi275,1 cm
bagażnik455 l
Dane fabryczne
0-100 km/h6,5 s
prędkość maks.245 km/h
śr. zużycie pal.7,5 l/100 km
rodzaj paliwabenzyna 95-okt.
emisja dwutlenku węgla174 g/km
norma emisjiEuro 5
masa własna1550 kg
ładowność500 kg
przyczepa1900 kg
obciąż. dachu80 kg

Audi A5 2.0 TFSI quattro S tronic: pomiary testowe

Przyspieszenie
0-100 km/h6,6 s
Dobry wynik! Gorszy od podawanego przez producenta jedynie o 0,1 sekundy.
Hamowanie (0-100 km/h)
hamulce zimne36,2 m
hamulce rozgrz.36,0 m
Do najlepszych wyników aut sportowych brakuje Audi jednego-dwóch metrów.
Zużycie paliwa
średnie9,8 l/100 km
poj. zbior. paliwa64 l
zasięg653 km
Wynik podawany przez Audi (7,5 l/100 km) jest zaniżony. W mieście A5 potrafi zużyć ponad 12 l, na trasie niecałe 8 litrów.

Audi A5 2.0 TFSI quattro S tronic: koszty/eksploatacja

wybrane wyposażenie standardowe
reflektory ksenonowe z dziennymi światłami LED, klimatyzacja automat., radio CD z MP3 + 8 głośników, skórzana kierownica, dzielona i składana kanapa z tyłu, aluminiowe felgi 7,5x17 cali
wybrane opcje
system MMI Navigation plus z ekranem kolorowym 7”11 780 zł
aluminiowe felgi 8,5x18”4690 zł
tempomat adaptacyjny6210 zł
lakier metalik/perłowy3850 zł
przeglądywg komputera
gwarancja2 lata/b.o.
cena186 000 zł

Tekst: Maciej Smoleń, zdjęcia: Robert Brykała

Audi RS 5 - TEST

Auto Moto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy