Skoda Octavia Combi - pierwsza jazda
Skoda Octavia w wersji kombi zawsze wyróżniała się ogromną przestrzenią bagażową. Jednak w najnowszej odsłonie jej bagażnik pobił wszelkie rekordy.
Octavia należy do najpopularniejszych aut w Polsce. W ciągu ostatnich ośmiu lat sześciokrotnie okazywała się najchętniej kupowanym modelem w naszym kraju. Testowaliśmy już jej najnowszą odsłonę w wersji liftback i wiele wskazuje na to, że sytuacja ta nieprędko się zmieni - właściwie pod każdym względem auto zyskało, a w niektórych wersjach jest nawet tańsze od poprzedniczki.
Od lipca walka o klientów będzie dla Skody jeszcze łatwiejsza, bo w jej salonach pojawi się wybierana przez co drugiego nabywcę Octavii wersja kombi. Z misją, by utrzymać tytuł najlepiej sprzedającego się kombi w Europie.
Znany zestaw zalet
Praktyczniejsza odmiana rozmiarami odpowiada liftbackowi - jest jedynie o 4 mm wyższa. Należy zatem do największych kompaktów na rynku (choć wciąż jest mniejsza od Chevroleta Cruze'a Kombi czy Opla Astry ST).
Co za tym idzie - także jej wnętrze jest bardzo przestronne. Wygodnie mieści czterech rosłych mężczyzn albo piątkę podróżnych średniego wzrostu, a prowadzącemu zapewnia świetną pozycję za kierownicą.
Kokpit jest porządnie zmontowany i starannie wykończony niezłej jakości materiałami, jego
obsługa okazuje się bardzo nieskomplikowana.
Dopasowanie auta do własnych potrzeb ułatwi możliwość wyboru dwóch tonacji kolorystycznych wnętrza (ciemnoszara lub beżowa) oraz dwunastu lakierów nadwozia - z czego tylko cztery są odcieniami szarości lub czerni.
Octavia Combi będzie dostępna w siedmiu wersjach silnikowych - wszystkie charakteryzują się rozsądnym zapotrzebowaniem na paliwo, większość zapewnia dobre osiągi.
Jakby tego było mało, do wyboru będzie także odmiana z napędem wszystkich kół.
Główny atut
Największym atutem Octavii Combi jest jednak bagażnik - 610 l to wielkość nieznana rywalom. Ba, nawet wśród większych kombi - zaliczanych do klasy średniej i wyższej - tylko kilka potrafi przewieźć więcej.
Nie brak przy tym rozwiązań podnoszących funkcjonalność. Rozlokowanie bagażu ułatwia zestaw siatek, które można zamontować w wielu miejscach bagażnika, czy specjalne przegródki przypinane rzepami do jego podłogi. Jest też miękka półka rozwijana spod rolety.
Składana na pół i stawiana w pionie podłoga bagażnika pozwala podzielić przestrzeń na dwie części. Pod nią przewidziano schowek z miejscami np. na roletę czy poprzeczne belki bagażnika dachowego.
Powiększanie bagażnika ułatwia dźwignia do zdalnego składania kanapy, a kładzione oparcie prawego fotela pozwala przewieźć długie przedmioty.
Zapowiada się kolejny rynkowy hit czeskiej produkcji.
Marcin Laska